Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av grålle1
andreas_lofgren skrev:Är det Polestar du optimerat med? Där har ju bilen exakt samma vridmoment efter optimering så det känns inte helt oväntat. Däremot om du drar förbi 5000rpm borde du känna skillnad kan jag tycka.
Jo, precis som jag skrev så kanske lite skillnad när man varvar rejält, men inte mer än att det skulle kunnat vara inbillning bara.... inget jag skulle lagt 9200kr på iaf... Och ja det är polestar och min my12 är tidig (juli 11) så T4 utväxling.
av grålle1
Måste dock också tillägga att jag trivs trots allt grymt bra med motorn, tycker den är precis lagom pigg och trevlig med fin förbrukning..... Ligger på ca 0.7 och tycker den är mycket-mycket-mycket roligare och trevligare att köra en en D3/D4, vill man köra lugnt så är den väldigt lugn och harmonisk och vill man vara aktiv så varvar man... precis tvärtemot D3/D4 som jag inte alls kommer överens med (men det är jag det och det var inte meningen att starta en bensin vs diesel debatt)

Intressant, funkar dessa lampor på a[…]

Stötdämpare bak

Nej, den passar inte. Hålet för staven […]

VOC strul

Här med

Oppdatering - problemet løste seg når[…]