Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Borde gå att få rätt mkt rabatt på 8200. 6500?
Och 3-4000 mer får man nog efter 3-4 år.
PH
av swemax
Problemet med solidsvart är väl främst att minsta repa syns så tydligt och inte att den är mjuk
av Malmstroem
MartinS skrev:Fast dagens solida färger som är klarlackade har väl varken blek eller repkänsligheten kvar som fanns förr?
Visst har de röda lackerna blivit bättre.

Men eftersom det röda pigment oxideras lättare så tror jag i alla fall att med åren tillräckligt med syre diffunderar in genom klarlacken för att påverka färgen.

Hur stort problemet blir får vi se. Det torde som sagt ta ett antal år innan det märks, och första ägaren lär ha sålt bilen sedan länge.
Användarvisningsbild
av MartinS
swemax skrev:Problemet med solidsvart är väl främst att minsta repa syns så tydligt och inte att den är mjuk
Fast det gäller ju alla mörka färger, tyvärr.
av grålle1
Hellre solidsvart än metalicsvart som bara ser dammig ut jämfört med solid.... Tycker jag :-) Sen håller jag med, bara du kan säga vad rätt färg är värt i pengar.... Hade bestämt att jag aldrig skulle ha svart bil igen, men när jag såg V60 i svart första gången var det kört. Annars röstar jag på silver som mest lättskött.
230fk går snålt

Chipet ska vara gjort för 3 bar . Jag vet att[…]

Det varierar med årsmodeller och när ty[…]

Hej funderar på att byta ratt, har en MY 201[…]