Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pamaya
Denna fråga är säkert uttjatad men för en rookie som mig är den ytterst relevant. Vi har idag varit och tittat/provkört en Xc60 2011 momentum som både jag och min man upplevde som en dröm att köra. Haken för mig är att den redan gått 16000 mil då den varit en leasing bil. Är det egentligen något att haka upp sig på? Bilen är servad enligt serviceboken och bromsvätska bytt vid senaste service.

Hoppas nån kan stilla min oro :).
Användarvisningsbild
av crumpets
Det beror lite på hur länge ni tänkt äga den. Var beredda på att den kommer tappa mer i värde de mil den går över 20 000 mil än milen innan. Sedan bör det plana av lite. Den har gått såpass långt så att maskinskadeförsäkringen inte täcker något alls, med andra ord får ni stå till 100% för reparationer på drivlinan. Det är alltid ett lotteri. Går något sönder kan det bli en tråkigt stor utgift, men om allt håller ihop blir det såklart ett hyfsat billigt ägande. Generellt sett är det åldern som står för problem med elsystem och mil som står för problem med drivlina, känns den som den växlar fint, inga klonk och inga missljud från motorn kan den vara ett jättebra köp.
av pamaya
Tack för ditt svar. Hörde inga konstiga ljud alls vid provkörning även när jag testade grusvägen och ojämnt underlag. Inte heller när man svängde så var det några missljud. Kom gärna med flera kommentarer.

Okej. Ja jag får samma som dig , 0122 l&arin[…]

Ok tack, ska kolla detta.

Hej (igen..) Nytt problem med bilen i tråde[…]

anti-sladd service erfordras

Var in och gjorde felsökning, dessa felkode[…]