Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pergrein
Nej, nu får du touring chassit och Dynamic/sport får man välja till för 3900kr

mvh
per
Användarvisningsbild
av mgmannen
pergrein skrev:Nej, nu får du touring chassit och Dynamic/sport får man välja till för 3900kr

mvh
per
Mja. Nu håller jag inte med dig. Dynamic-chassit är standard. Vill man ha det mjukare Touring-chassit så får man uttryckligen beställa det. Kostar dock inget extra. Sedan finns sportfjädring o det kostar extra. Sedan finns ju 4C och R-design, men det är ju en annan sak.

Jag har just beställt en V60 MY14 och det blev med Dynamic, då jag inte gjorde ett aktivt val att jag ville ha ngt annat.
av KarlE
Är sportchassi och R-design-chassi samma sak? Eller vad är skillnaden?
R-design-chassit är ju modifierat och förbättrat.
av s6025t
Japp R-design chassit är samma som sänkt sportchassi till övriga bilar det har tidigare bara gått att få just till R-Design
Så har beskriver volvo de olika chassina till V60:
CHASSI OCH DRIVLINA

Fyra olika chassialternativ

V60 erbjuder en dynamisk och engagerande körupplevelse med samma knivskarpa vägegenskaper som sedanmodellen, samma chassialternativ och samma utrustningsnivåer - Touring, Dynamic, det aktiva chassit Four-C och det sänkta sportchassit som tidigare endast kunde beställas tillsammans med R-Design-paketet.

https://www.media.volvocars.com/se/enha ... /Home.aspx
av pergrein
mgmannen skrev:
pergrein skrev:Nej, nu får du touring chassit och Dynamic/sport får man välja till för 3900kr

mvh
per
Mja. Nu håller jag inte med dig. Dynamic-chassit är standard. Vill man ha det mjukare Touring-chassit så får man uttryckligen beställa det. Kostar dock inget extra. Sedan finns sportfjädring o det kostar extra. Sedan finns ju 4C och R-design, men det är ju en annan sak.

Jag har just beställt en V60 MY14 och det blev med Dynamic, då jag inte gjorde ett aktivt val att jag ville ha ngt annat.
Okej, fick det från "bygg din bil" att det var standard men man var ju tvungen markera det. Brukar ju stå 0kr på dom istället
för att stå "standard" och på så vis visa att det är gratis att välja men sitter inte på från fabrik.

Men hoppas det dynamiska chassit är samma som det varit på dom äldre, för jag gillar det...

Med vänlig hälsning
Per
Användarvisningsbild
av mgmannen
Men hoppas det dynamiska chassit är samma som det varit på dom äldre, för jag gillar det...
Tror inte att det är ändrat från tidigare modellår...känner ingen skillnad på de bilar jag testat av olika årsmodeller.
av KarlE
Om man bygger en S60 med exempelvis Bor 19'-fälgar och väljer sportchassi, så får man en bil som har samma väghållning och egenskaper som en med R-design och Ixion 19'-fälgar med andra ord? Eller?
Vi som beställt EX90

Talade med min handlare i dag, ny SW release p&[…]

Akut AC problem

Köpte bilen, V40 D3 -13, i jan på bilfi[…]

Farthållare 945

Hej på er alla. Jag är stolt nybliven &[…]

För allt vad jag begriper är det å[…]