Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Skall du byta färg på bilen får du tömma bilen så du får en tom kaross. Annars kommer det bli otroligt fula skarvar. Med andra ord en dålig idé. Lovar att din stackars svärfar har jobb nog med att få den körbar. :)
För övrigt så var det en här på forumet som kunde kolla upp utrustningen på den via chassinumret :)

"När det gäller värmare så har den PTC HEATER (SUPL. AIR HEATER) Positive Thermal Cofficient, 1200W iställer för bränslevärmare."

Så antar att det är sånt här elelement eller vad det heter som de skrevs om tidigare i tråden?
Har fått hem bilen så fixas för fullt med den, men hur är det med ursprungskontrollen, om jag skickar in det nu, måste jag då registreringsbesiktiga den inom en viss tid då? Tänkte på om jag ska vänta med ursprungskontrollen tills bilen nästan är klar eller inte ...
I min förra bil, en A4, hade jag bara den standardmonterade eluppvärmningen. Jag måste säga att, till skillnad från Skodaföraren här i forumet, det fungerade alldeles utmärkt. Värmen kom snabbt inne i bilen men jag såg givetvis ändå fram emot min nya V60 med bränslevärmaren nu till vintern. Så här i efterhand så värderar jag den inte lika högt längre, skulle jag betala extra för den och istället kunnat få en likadan eluppvärmning som standardutrustning så hade jag nog skippat bränslevärmaren. Nu bor jag iofs i Skåne men det kan ju vara ganska djäkligt klimat här också.Framåt hösten vet man ju också vad det stora flertalet insändare handlar om, trilskande bränslevärmare. De tycks vara svåra att få till att funka perfekt. Angående driftstempen i motorn vet jag ju inte riktigt hur det ligger till på Volvon eftersom man rationaliserat bort motortempvisaren. Jag tycker det är lite fattigt även om man egentligen klarar sig utan den, men är man motorintresserad så känns det ganska självklart att kunna se den tempen tycker jag.

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]