Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RCE
Var på Bilia idag i ett annat ärende och var bara tvungen att kolla på XC60:n igen (Beställt en D4 AWD). Jag blir dock inte klok på det här med stämningsbelysningen för denna modell.

Den ena demobilen (En D4 AWD BE Summun), hade ingen stämningsbelysning alls och säljaren blev lika förvånad som jag.

Den andra demobilen också den en D4 AWD BE Summun, hade bara stämningsbelysning i mugghållaren.

De andra volvomodellerna tex. XC70 hade på flertalet ställen, ex. mugghållare och på dörrarna där man öppnar.

Vad kan det vara som gäller för XC60, är de felbyggda? Varför verkar inte XC60 ha belysning på dörrarna där man öppnar som övriga?
av llesrof
Stämningsbelysning i mugghållaren..? Ja herregud... vad de hittar på. Vad kommer härnäst? Komfortvärme i bärkassehållaren i bagaget? :D
av llesrof
Jag förstår självklart vad trådskaparen menar men "stämningsbelysning i mugghållaren" lät så komistk att jag nästantrillade ur soffan :D
Användarvisningsbild
av mgmannen
llesrof skrev:Jag förstår självklart vad trådskaparen menar men "stämningsbelysning i mugghållaren" lät så komistk att jag nästantrillade ur soffan :D
Enligt instruktionsboken så är tanken med belysningen att man ska se i mörker var man ska ställa muggen...
av RCE
mgmannen skrev:
llesrof skrev:Jag förstår självklart vad trådskaparen menar men "stämningsbelysning i mugghållaren" lät så komistk att jag nästantrillade ur soffan :D
Enligt instruktionsboken så är tanken med belysningen att man ska se i mörker var man ska ställa muggen...
Jepp och om jag ser till mina egna erfarenheter av kaffe och nattkörning så är det en välkommen funktion.
Användarvisningsbild
av chrisrolex
RCE skrev:Var på Bilia idag i ett annat ärende och var bara tvungen att kolla på XC60:n igen (Beställt en D4 AWD). Jag blir dock inte klok på det här med stämningsbelysningen för denna modell.

Den ena demobilen (En D4 AWD BE Summun), hade ingen stämningsbelysning alls och säljaren blev lika förvånad som jag.

Den andra demobilen också den en D4 AWD BE Summun, hade bara stämningsbelysning i mugghållaren.

De andra volvomodellerna tex. XC70 hade på flertalet ställen, ex. mugghållare och på dörrarna där man öppnar.

Vad kan det vara som gäller för XC60, är de felbyggda? Varför verkar inte XC60 ha belysning på dörrarna där man öppnar som övriga?
ang. mugghållaren så är den på 60-serien längsmonterad så två muggar får plats på längden. I V70,XC70 & S80 så är mugghållaren istället ställd på bredden och har vita diod-slingor som går längs med muggkantens utforming. Interiören är designad olika. På 60-serien får man ha kvar den där enkla dioden som sitter på sidan av mugghållaren, dock är den nog vit nu istället för ljusgrön(?).

Sen vet jag inte hur mycket influenser stämningsbelysningen från V40 har fått på dessa bilar men i V40 så är detta inkl. i ett paket och ej standard utrustning. Jag pratar då om de 7 färgerna man kunde välja att ha i taket. Hur som helst samma gäller nog resten av de nya MY14-bilarna

Okej. Ja jag får samma som dig , 0122 l&arin[…]

Ok tack, ska kolla detta.

Hej (igen..) Nytt problem med bilen i tråde[…]

anti-sladd service erfordras

Var in och gjorde felsökning, dessa felkode[…]