Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Maskin30
Har märkt att torkaren bak går i gång när man lägger
i backen,dock ej alltid.
Är detta nåt som går och stänga av?
av s6025t
Torkaren bak går bara igång om du har torkarna fram aktiverade när du lägger i backen.
Funktionen ska gå att ta bort på Volvoverkstan
Användarvisningsbild
av MartinS
Det kan stängas av med hjälp av volvohandlarens vida-system på äldre bilar. Osäker på om man kan göra det själv i sensus, men jag tror inte det?

/Martin
av Maskin30
Aha :D
Får låta bli att ha torkarna på vid backning då,så länge.
Är ju lagomt kul efter körning på grusväg.
Ska kolla om jag hittar nåt i sensus.
av grålle1
Finns ej (konstigt nog) i sensus, Volvohandlaren fixar!
Och nu har de väl förhoppningsvis fixat buggen som satte s/s ur spel när man deaktiverade autosvep bakruta...
av MrNorth
Tror inte Volvo lägger speciellt mycket pengar på att vidareutveckla Sensus som det ser ut idag... nu kommer ju Sensus connected touch och nästa år var det ju "iOS in the car"... kanske är det för dyrt att hålla igång sin egen plattform? Det finns ju helt klart mycket man kan förbättra med Sensus som det ser ut idag, t.ex. navigationen och röststyrningen är ju ljusår från vad man får i t.ex. en iPhone med Siri. Där framstår röstinmatningen i Sensus som både korkad och lomhörd i jämförelse.

Ford och Kia (tror jag)kör ju t.ex. ett system från Microsoft...

Tittar man på andra koncerners plattformar som t.ex. de för Audi så börjar de få några år på nacken också, och jag tror att fler och flera kommer att köpa in existerande plattformar från t.ex. Microsoft, Apple etc och enbart styla dem om de inte tjänar några extra fördelar på att driva allt arbete helt själva med en egen produkt.

/S

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]