Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Emil7611
Hej!
Köpte precis en begagnad S60 Summum -11 som har gått 1200 mil.
Nu satt jag och testade alla funktioner/tillbehör och upptäckte att endast höger spegel vinklades ner när jag la in backen.
I menyn har jag både höger och vänster spegel ikryssade för nedvinkling. Går ej heller att vinkla ned vänster spegel "manuellt" med L knappen.
Annars funkar speglarna precis som de ska med infällning och justering upp/ned/sida.

Är det någon annan som har haft liknande problem med denna funktionen så tar jag tacksamt emot tips och info som kan hjälpa.

Ha en fin Volvo-dag.

/Emil
Emil7611 skrev:Hej!
Köpte precis en begagnad S60 Summum -11 som har gått 1200 mil.
Nu satt jag och testade alla funktioner/tillbehör och upptäckte att endast höger spegel vinklades ner när jag la in backen.
I menyn har jag både höger och vänster spegel ikryssade för nedvinkling. Går ej heller att vinkla ned vänster spegel "manuellt" med L knappen.
Annars funkar speglarna precis som de ska med infällning och justering upp/ned/sida.

Är det någon annan som har haft liknande problem med denna funktionen så tar jag tacksamt emot tips och info som kan hjälpa.

Ha en fin Volvo-dag.

/Emil
missat denna funktionen helt, hur gör man för att få igång det?

/Magnus
av RCE
En fråga...hur skall man tolka handboken?

Fungera inte el-infällda speglar heller utan en el-manövrerad förarstol?
av RCE
Tack vicster!

Fick höra att fotnoten avser att: Man kan ha el-infällda speglar utan el-stol, men inte en el-stol utan el-infällda speglar.

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]