Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av skyrazer
MartinS skrev:
Samma monteringsprincip ;-)

Vet du det eller tror du det? Man monterar stopp på styrstagen alltså?
Jag är inte säker på min sak men det bör vara så. Bygger inte bilarna på samma botten eller är jag helt ute och cyklar?
Schysta puckar om inte annat :)
Användarvisningsbild
av MartinS
S80V8AWD skrev:Vilka bjässar! :grin: Ska dom gamla sommarfälgarna få bli vinterfälgar nu? Lyckades du komma över dom begagnade eller splittnya? Däcken verkar onekligen nya, att döma av bilden med alls små grejer som sticker ut, vad dom nu kallas.

Vi har 18" sommar och 17"(!) vinter, vilket tyvärr inte är så estetiskt tilltalande kanske, dock desto bekvämare på dålig väg. Berätta gärna hur du upplever skillnaden gentemot mindre fälgar!
Det är nya fälgar med nya Pirelli Scorpion Zero Assimetrico, kom över dom till ett bra pris.

Jag kör med Merac 18" till vinterdäcken, passar riktigt bra tycker jag. De Mantus 18" jag har sommardäck på nu får åka ut på blocket.

Jag hade 17" v-hjul en vinter men det var nästan lite väl mycket Kalle Anka profil på dom, 235/65 är riktigt högt..

/Martin
av Petzzon
Kommer blir riktigt snyggt, tycker du gör rätt i att testa utan utslagbegränsare, tar det i är det bara att montera eller vrida lite mindre på ratten. Vet inte var dom sitter monterade men kan titta på min om jag kan se något, min har 20 tums från fabrik.
Användarvisningsbild
av MartinS
Det var ett ickeproblem, de nya hjulen tar inte i något, och här är förklaringen.

Till höger 2st 235/60-18 Pirelli P-Zero Rosso på 7,5x18 fälg.
Till vänster 2st 255/45-20 Pirelli Scorpion Zero på 8x20 fälg.

De är ju lika breda, lite mer anläggningsyta på 255:orna men totalbredden på hjulet är ju det samma..

Bild

En bild på det färdiga resultatet. Det blev ju bra men det ser ju inte så värst stort ut.

Bild

Några extrabilder för den som är intresserad: http://www.gunneby.se/xc60/20inch/
Fel centerhögtalare?

Det ska sitta ett 12-kanaligt H/K slutsteg under p[…]

12V-uttaget i mittkonsolen.

Hej! Hur löste det sig för dig? Har exak[…]

230fk går snålt

Nu har jag kollat sladdarna och upptäkt en sk[…]

Strålkastartorkare S60-03

När ptc-säkringar åldras tror jag […]