Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Läser man pressmaterial så borde det vra detta som menas:

Quicker acceleration with Advanced Quick Shift
Advanced Quick Shift (AQS) is transmission optimization software that improves the speed of each gear change. This new feature is now available on all T6 engines and activated when the transmission is set to sport mode or when using paddle shifters. Gear changes are faster by as much as 50 percent between first and second, and as much as 30 percent on gear changes two through six.
This bolsters the sporty impression of the T6 and also produces fantastic acceleration results. Zero to 60 improves 0.2 seconds on the S60 T6 R-Design - from 5.5 to 5.3 on model year 2014 with AQS - while the XC60 T6 R-Design runs 0.4 seconds faster - 6.6 to 6.2 seconds on model year 2014 with AQS - compared to model year 2013.
av V60D5AWDPolestar
W.A.P.E. skrev:Läser man pressmaterial så borde det vra detta som menas:

Quicker acceleration with Advanced Quick Shift
Advanced Quick Shift (AQS) is transmission optimization software that improves the speed of each gear change. This new feature is now available on all T6 engines and activated when the transmission is set to sport mode or when using paddle shifters. Gear changes are faster by as much as 50 percent between first and second, and as much as 30 percent on gear changes two through six.
This bolsters the sporty impression of the T6 and also produces fantastic acceleration results. Zero to 60 improves 0.2 seconds on the S60 T6 R-Design - from 5.5 to 5.3 on model year 2014 with AQS - while the XC60 T6 R-Design runs 0.4 seconds faster - 6.6 to 6.2 seconds on model year 2014 with AQS - compared to model year 2013.
Vxlar bara snabbare.......slirar inte mindre?!
Användarvisningsbild
av crumpets
I så fall lär det vara launch controlen i princip helt som står för accelerationsförbättringen.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Om det nu är launch control på en vanlig T6, vilket jag betvivlar, så lär det kapa rätt mycket. Men det är vad jag förstår själv växlingshastigheten som gör den största skillnaden.
Användarvisningsbild
av crumpets
Det lär vara launch control på alla lådor med AQS. Måste tyvärr medge att jag börjar gilla bilen mer och mer allteftersom att den initiala besvikelsen lägger sig. Den är löjligt fin...
av JE Jr
Såg på forumet på swedespeed.com att det börjat ramla in provkörningar på olika nätsajter nu. JournalisterNa verkar nöjda! Sen verkar det utifrån det man läser i recensionerna att de fortfarande inte bestämt sig mellan 336mm stdskivor/ok och de speciella oken/skivorna som syns på vissa pressbilder.

Kan även fylla i, iom att TS hade Torx som up[…]

Jag bytte frihjulslager för några m&ari[…]

Finns ingen sticka på vea motorn, 5 cylindri[…]

Det brukar vara plåtkonsolerna som rostar s&[…]