Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej hej igen!

Nu kommer fler dumma frågor men frågar man inget får man inget veta!

Tänkte plocka strömmen till min gps via 12V urtaget i baksätet/mittkonsollen. Men efter att slitit och dragit i plasten så är jag livrädd att plasten spricker i tusen bitar.

Följde denna guiden: http://accessories.volvocars.com/Access ... /XC60_2011

Men jag vågar inte dra mer än jag gjort.
Någon annan som demonterat denna konsollen på sin xc60 tidigare och veta hur man skall göra eller är det bara slita och dra som gäller?

Stort tack på förhand!

//Erik
av Raymond
Dom sitter rejält hårdt fast ja, ha bra temperatur i bilen når du lossnar plastpaneler. En bra generell regel, plasten går mycket lättare sönder när den är kall.
I min bil drog jag en usb-kabel från facket med usb-uttaget och satte en usb-hub där. Då fungerar ipod/iphone samtidigt som ett usb-minne/Android-mobil går att använda. Använde kabeln för att ladda mobilen, men du borde kunna göra på samma sätt.
Gps:en var tvungen att ha 12v laddningen från cig.uttaget.
Men idag har jag fått hjälp på Volvo att få bort plast-kåpan så nu är all led dragen.

Kommer lägga upp en rätt detaljerad beskrivning med bilder så fort hela installationen av GPS:en är gjord.
Efter mycket googlande har jag sett att intresse finns för lite snyggare efter-installationer av gps på xc60n.

// Erik
Matningen till bakre cigg-uttaget finns i kontakt-stycket blir synligt på höger sida , efter man plockat bort sidan på konsollen.
Plockar man bort plast-ramen/facket uppe vid luft-blåsen, så kan man "fiska" kabeln dolt ner till konsollens högersida och koppla den till ett löst cigg-uttag man löder på kablarna vid nämnda kontaktstycke.

Tar max 10 min och man behöver inte "plocka ner hela bilen" :) .

Men när man tar loss plasten i dessa bilar, se till att den inte är smällkall, då blir det lätt skador.
Använd "fiskben" eller Brodit:s lilla plast-kil som (oftast) följer med när man köper bygel .

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]