Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Momentum skrev:
PMV skrev: Volvo ville inte svara på Facebook om varmaren i S60/V60 har lagre effekt an i V50. Vad betyder det? :wink:

Mvh, PMV
Att dom som jobbar med Volvos FB sida jobbar med media och inte bilvärmare :?:
Sant men...dom kan svara om det er samma bilvärmare eller inte...dom ska ju inte felsoka via Facebook, lol!
PMV skrev:
Momentum skrev:
PMV skrev: Volvo ville inte svara på Facebook om varmaren i S60/V60 har lagre effekt an i V50. Vad betyder det? :wink:

Mvh, PMV
Att dom som jobbar med Volvos FB sida jobbar med media och inte bilvärmare :?:
Sant men...dom kan svara om det er samma bilvärmare eller inte...dom ska ju inte felsoka via Facebook, lol!
Du har ju redan fått svar i inlägg #4.
PMV skrev:
Raymond skrev:Alle varianter av V40 har samme type varmer som C30/C70/S40/V50. Alle fra S/V60 og opp har annen type varmer.
Hei, Raymond! Vet du om de som sitter i V60/S60 er svakere enn de fra C30/C70/S40/V50/V40? Det er nemlig det som er problemet mitt. Varmeren i V60 er betydelig svakere enn i min gamle V50. Og jeg lurer på om de satt inn et dårligere produkt inn i V60.
Nei den er nok ikke svakere i seg selv, men der den gamle V50 varmeren går på full spiker hele tiden, kan S/V60 varmeren tilpasse effekten bedre etter behov. Og for alt jeg vet kan det være en helt annen logikk ang. styring av både varmer og coupetemp. Har du forsøkt å stille opp temp. på klimainnstillingene?
Momentum skrev:Handlar detta om kupé temperatur istället för effekt på värmaren?
Det jag reagerar på är temperaturen. Det är mycket kallare än i V50. Undrar om värmaren har lägre effekt. Ljudnivåen är också annorlunda. I den gamla V50 bråkar värmaren mycket (jetmotor), i den nya är det mindre ljud.

Nu är bilen hemma igen. Fick ny värmare. Denna gång sa dom att dom fick en felkod (tidigare fant dom inga felkodar). Jag vet mer i morgon hur den nya värmaren fungerar. Men vet fortfarande inte om det är an svagare värmare än i V50 ?:-/

Skickar mer info i morgon efter den första turen med bilen.
Det er klimakontrollen inne i bilen som styrer temperaturen du får OGSÅ med oppvarming med parkvarmer. Setter du temp på 26 grader skal det bli vesentlig varmer enn om du har satt den på 18 grader TROR JEG. Ikke helt 100% sikker på dette, men mener bestemt jeg har lest det. Har selv inntrykk av at det blir varmere i bil når det er skikkelig kaldt ute enn når det er rett rundt 0 grader, men mulig det bare føles slik fordi temperaturforskjellen ute og inne blir større jo kaldere det er.

Effekten på både V50 og V60 varmeren skal på begge være 5 kW, men det er to helt forskjellige varmere. Og V50 varianten bråker VESENTLIG mer.
V60 har mera effekt i sin värmare.........
Men har två effektsteg så den kan slippa tända flera gånger om tempen blir för hög på kylvattnet
Jag tror att det handlar om en konservativ användning av kupéfläkten för att spara batteriet
Som jag skrev tidigare, minus 20 grader, 40 min värmare, plus 55 grader motortemp, rutorna avisade, är det inte gott nog?
Vad är era förväntningar?
Bild
Raymond skrev:Det er klimakontrollen inne i bilen som styrer temperaturen du får OGSÅ med oppvarming med parkvarmer. Setter du temp på 26 grader skal det bli vesentlig varmer enn om du har satt den på 18 grader TROR JEG. Ikke helt 100% sikker på dette, men mener bestemt jeg har lest det. Har selv inntrykk av at det blir varmere i bil når det er skikkelig kaldt ute enn når det er rett rundt 0 grader, men mulig det bare føles slik fordi temperaturforskjellen ute og inne blir større jo kaldere det er.

Effekten på både V50 og V60 varmeren skal på begge være 5 kW, men det er to helt forskjellige varmere. Og V50 varianten bråker VESENTLIG mer.
Vi har nå sjekket opp dette, og det jeg sa igår var feil. Temperaturen inne i bilen ved bruk av dieselvarmer påvirkes IKKE av temperaturinnstillingene på CCM. Dette etter svar fra teknisk på Volvo sentralt.

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]