Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

xerys2012 skrev:
V60D5AWDPolestar skrev:Själv så skulle jag lägga order på en ny V60
igen om den gick att få med AWD, diesel och manuell låda.
Nog går det att få en V60, Diesel samt AWD med manuell låda...

http://www.blocket.se/skaraborg/Volvo_V ... w=3&last=1

Nja just den bilen ME P7 55 har en automat enligt Transportstyrelsen.
Så nej du kan inte beställa en serietillverkad AWD med manuell låda, men Volvo kan säkert fixa till sig själva av om de har behov av det vid test och utveckling. Men då efterfrågan är låg och de måste typbesikta (eller vad det heter?) varje modell för sig så blir kostnaden för stor när de bara skulle sälja några hundra per år... Dock var det på andra hållet med gamla S60 AWD -04 där var det manuell som gällde, men samma motor och AWD i XC70 gick bra att få med automat.
Jag har en känsla här på forumet av att rätt många vill ha manuell AWD, och det finns ju för XC70. Dessutom skulle det ge fler möjligheter till AWD inom ramen för tjänstebilsavtal, dvs. fler Volvo och färre Passat.../PH
D5 awd manuell finns fortfarande, men dom är ovanliga. Vet dock inte om det gäller V60, men vet att D5 awd manuell fortfarande byggs då dom är riktigt jävliga för mitt arbetslag ;)
Användarvisningsbild
av V9097
Rasken skrev:D5 awd manuell finns fortfarande, men dom är ovanliga. Vet dock inte om det gäller V60, men vet att D5 awd manuell fortfarande byggs då dom är riktigt jävliga för mitt arbetslag ;)
För oss vanliga dödliga fanns V70 D5 AWD manuell 2008-2009, medan XC70 D5 alltid har funnits med manuell låda. V60 Diesel AWD manuell har aldrig funnits i broschyren.

Hur det är med S80 och S60 vet jag inte.

Har iaf själv en Ryobi som funkar dunder, d[…]

Tja, först och främst grått, silve[…]

Har läst lite om era oljebyte bekymmer. Verka[…]

Relä luftpump 850

Sitter en plastkåpa under kylaren, en skruv […]