Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Petzzon skrev:
MartinS skrev:
chrand skrev:Här är kanske en annan anledning att välja XC60?
http://www.expressen.se/motor/har-ar-bi ... er-oftast/
Betänk att warranty direct är ett nordamerikanskt bolag om jag inte har fel? Det innebär då att det endast lär gälla bensinmotorer, något som den förlorade svensken inte längre vet vad det är i den rådande dieselhysterin.

/Martin
Vad jag kan se brittiskt, så där säljs det väl en hel del Diesel bilar vad jag förstått.
Möjligen finns det två, eller så är de representerade i både UK och NA. UK är i princip lika dieselgalna som svenskarna blivit på senare år.

https://www.warrantydirect.com/about-wa ... irect.aspx

/Martin
av asyvan
Hej
det är tre stycken fantastiska bilar som du listar upp. Alla med väldigt olika egenskaper till respektive bils fördel. En del har lyfts fram och jag håller i princip med de som har svarat på ett objektivt sätt och med motivering (xerys2012, bjornw, ulf13 m.fl).

Min rekommendation blir att provköra ordentligt och välja den du tycker bäst om. Som seriös bilköpare skall det inte vara något problem att låna bilen över natten, eller lör - mån. Spendera några dagar på att göra det med alla tre och känn efter. Jag tycker inte en provkörning på 30 min - 1 tim räcker, det är inte utslagsgivande nog.

Jag valde själv Q5 efter att ha kört samtliga dessa (och några till) med lån över natt/helg. Jag kan dela med mig av mina erfarenheter från detta om så efterfrågas, men det är ändå du som ska välja.
av Halvmas
Har precis varit i din situation och valt mellan de olika samt att jag även hade Alltracken med i urvalet.
Alltracken´s styrning upplevde jag som direkt obehaglig varför den också föll bort illa kvickt.
Q5:an behöver större motor än vad jag anser mig ha råd med för att komma till sin rätt så den föll också bort efter en provkörning. De hade dessutom ingen drive riktad till oss tjänstebilsförare eller också var försäljaren på Järva krog inte intresserad av att meddela mig detta.
XC70 hade fortfarande sin infernaliskt vassa mittkonsol jag inte tål så där försvann min förhandsfavorit.
Min nuvarande XC60 är den bästa bil jag haft och jag har varit riktigt nöjd med den men i och med att en facelift kommer snart och jag måste välja nu så föll den bort då samt att man någon gång kanske ska testa någonting annat för att få lite perspektiv.
Kvar blev X3:an som dels har en drive för oss med tjänstebil och dels har en suverän automatlåda. Skulle dock velat ha den 6-cylindriga motorn men då kostar det som sagt en hel del extra. XC60 slår X3:an på följande punkter: komfort, bagage och lyse medan X3:an slår XC60´n i fråga om förbrukning, växellåda och körupplevelse om du frågar mig. Om jag valt fel eller inte får jag återkomma till men jag räknar med att 2016 åter välja den nya XC60´n som då har kommit :wink: Lycka till i ditt val :D

Bilen har obd uttag men med med ett konstigt obd u[…]

Vaccumslangar till 940

Som tidigare svarat så går det utm&aum[…]

Trasig Renault Scenic

Har haft vilopaus några dagar, väntat p[…]

Bygga ”busbil”

Det går väl att plocka ut 300hk+ ur en […]