Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StringerBell
Kör man på landsväg i hygglig hastighet skall det inte vara några problem för motorn att generera och behålla tillräckligt mycket värme. Det är när man fis-kör i stadstrafik i kallt väder som det möjligen kan bli problem att hålla värmen när den en gång nått arbetstemperatur.
av trasker
Lämnade in bilen idag för felsökning, och det visade sig att glödstiftet var paj. Tydligen tar Volvo kostnaden för detta själva. Fick låna en bil så får dom ha kvar min för byte av detta och sedan kunde det vara något följdfel också, som Volvo inte tar kostnaden för men det betalar bilfirman som jag köpte den av.

Kan nämna att min Volvo med defekt tillsatsvärme har bättre värme än Renault-dieseln jag fick låna. Stackars människor som köper en sån :(
Användarvisningsbild
av Perra83
Bara för att tempmätaren går upp till rätt läge betyder inte att motorn har rätt temp. Tempen kan variera från ca 75-95 grader. 87-92 grader är där tempen ska ligga.
av trasker
Jamendåså.

Hämtade bilen på lunchen, bara glödstiftet som var trasigt och behövde bytas. Kostade varken mig eller företaget som sålde bilen något, kostnaden tog Volvo så det är skyrazer säger att kvaliteten skiftat och de mycket väl insett detta.

Så hoppas jag på bättre värme nu, ska bli intressant att se hur det känns när jag åker hem.
Användarvisningsbild
av MartinS
Härligt att det löste sig så smidigt.

/Martin
Användarvisningsbild
av apersson850
StringerBell skrev:Kör man på landsväg i hygglig hastighet skall det inte vara några problem för motorn att generera och behålla tillräckligt mycket värme.
Landsväg i 90 km/h i 30 km räckte inte till för att komma upp i normal temperatur, när jag inledde med kallstart och hade stängt av hjälpvärmaren.

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&[…]

Vilket pill, då har du att göra. :-) […]

Hjälp! Får felkod P030300 med den enkla[…]

Powershit lådan, läs på förs[…]