Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bjornw
Första gången kopplade jag in dem noggrant med en diodbrygga och separat strömmatning direkt från batteriet. Nu sista gången var jag lite ivrigare och använde bara medföljande sladdar och kopplade in dem på de tunna trådarna som går till original helljuset. Båda lösningarna har funkat lika bra även om den första är teoretiskt bättre. Man får ta hål i täcklocket i båda fallen.
av SuperEpon
bjornw skrev:Första gången kopplade jag in dem noggrant med en diodbrygga och separat strömmatning direkt från batteriet. Nu sista gången var jag lite ivrigare och använde bara medföljande sladdar och kopplade in dem på de tunna trådarna som går till original helljuset. Båda lösningarna har funkat lika bra även om den första är teoretiskt bättre. Man får ta hål i täcklocket i båda fallen.
Du har inte fått problem med att det kommit in smuts i strålkastarhuset? Sitter ju rätt mycket motorer och annat skoj där inne som jag inte tror mår så bra av fukt och damm, vilket gör mig lite avskräckt att ta hål i täcklocket...
Användarvisningsbild
av bjornw
Nä det är med en tätning som sladdarna går igenom och som man sätter i det nya hålet. Det kan inte vara mycket som kommer in där.

Kan även fylla i, iom att TS hade Torx som up[…]

Jag bytte frihjulslager för några m&ari[…]

Finns ingen sticka på vea motorn, 5 cylindri[…]

Det brukar vara plåtkonsolerna som rostar s&[…]