Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AxelF
Nu har min värmare börjat dumma sig igen. Nollade felkoderna med min iSoft loader och sedan gick värmaren igen i nån vecka. Nu står den på volvo i Malmö och jag snackade precis med teknikern. Den larmar pga för hög temp (överhettad) Överhettning tycker tydligen volvo är så pass allvarligt att händer det 1 gång så blockeras omedelbart värmaren för start och meddelar om att service erfordras.

Dom skulle beställa en ny termostat/givare då han ev trodde att den kunde ge fel temp (för varm)

ja... vi får ju se
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag försökte kolla hur långt man måste köra innan motorn når den temperatur den normalt har, när värmaren inte använts före start och det är -12°C ute. Men jag har inget svar att ge. Jag har 30 km hem, och på den sträckan hände det inte. Däremot började värmen in till kupén bli anständig efter 12-14 km, sisådär.
av JohnB
Nu kan jag iofs inte slå av autostarten i C30:in men den slår av sig själv när man har lite soppa och dessa gånger så räcker inte resan till jobbet på 25km för att motorn ska bli varm om det är 5-10 minusgrader och då har jag troligen mycket mindre kylvätska och oljevolym i min 1.6:a jämfört med en D5.

/John

Bilen har obd uttag men med med ett konstigt obd u[…]

Vaccumslangar till 940

Som tidigare svarat så går det utm&aum[…]

Trasig Renault Scenic

Har haft vilopaus några dagar, väntat p[…]

Bygga ”busbil”

Det går väl att plocka ut 300hk+ ur en […]