Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nitte
Hej, Melmac , det är med största sannolikhet samm problem. Hade det själv i min tidigare S60 som var en av de första som den lokal ÅF leverearde i okt 2010. Vattenläckage i dörren som slår ut kabelhärvan ( förardörr). Man bytte allt annat under flera veckor innan man fick rätt på det - fick beställa delar som tog lång tid att få. Men det borde vara känt vid det här laget och inte finnas i nyare modeller ( har inte haft det på mina senare V60 -MY12, och V60 -MY13 iaf). Skall självklart gå på garanti.
av Melmac
Lämnade in min bil i dag på Mechanum och de ringde nu tillbaka och sa att det finns en åtgärdspunkt hos Volvo om just detta fel. Det är som det har nämnts tidigare vid backspeglarna det rinner in vatten och letar sig ända fram till styrenheten för dörren. Finns en risk att kablar etc. kan ha skadats men det får man åtgärdat först om problemen kvarstår. Jättenöjd med den servicen :D. Mechanum är duktiga!

Ja, det är tråkigt att det händer på en ny bil, men Volvo är inte unikt drabbad, alla märken har eller har haft sådana här misstag. Ni kommer väl t.ex. ihåg Audis styrboxar som gav upp? Golf där is fastnade mellan framskärm och dörr, som sen bucklade plåten när man öppnade dörrren fullt ut.
Merca, BMW, Toyota etc. etc. Det är bara att hoppas att tillverkarna tar sitt ansvar och fixar felen även efter garantin gått ut.

Däremot så har jag ett par andra felk[…]

Menar du att när du losar klippset få[…]

Relä luftpump 850

Hej. Nu har jag sökt på de flesta st&au[…]

Okej, Jag testade en orginal bosch lmm från […]