Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AxelF
Maximuspro skrev:
starmac skrev:Provkört alla tre idag och faktiskt så har jag kickat ut v60n från kandidatlistan. En offert på 318tkr blir för högt helt enkelt för en D4. Vidhåller därmed att V60n är överprissatt med iaf 30tkr.
Varför skriver du att den är överprissatt?
Har jag också påpekat. Han tycker den är överprisad för att han vill betala mindre än vad den kostar.

Själv tycker jag att DE tillsammans med R-Design och hightech paket ger en (i förhållande till andra märken) en extremt prisvärd bil (för vad man får)
av starmac
Maximuspro skrev:
starmac skrev:Provkört alla tre idag och faktiskt så har jag kickat ut v60n från kandidatlistan. En offert på 318tkr blir för högt helt enkelt för en D4. Vidhåller därmed att V60n är överprissatt med iaf 30tkr.
Varför skriver du att den är överprissatt?
:)

Ja, allt är ju relativt. Men har man som jag sparat ihop cirka 250tkr genom att lägga undan 4tkr i månaden i flera år så räknar man kronorna helt enkelt :) Privatköp skiljer ju sig lite från tjänstebil där det handlar om någon hundring i månaden.

Jag tycker att den är för dyr då jag jämför med andra, nya och då billigare bilar. Tycker dock att de som pröjsar 400tkr (med utrustning) för en BMW 320 gör ett än sämre köp.

Alltså, V60n var med inpå målsnöret, så jag gillar den ruskigt skarpt. Men någonstans måste budgetstrecket dras...
av Linqid
Du får trots allt skilja på din budget och vad som är prisvärt och inte. Jag kan i viss mån hålla med om att vissa Volvo-modeller idag är prissatta för högt (eller snarare vissa motorer), men DE-varianten efter ytterliggare lite rabatt är definitivt prisvärd jämfört med flera av konkurrenterna.
av Exquattro
Jag testade B-klass som ett alternativ vid tjänstebilsköpet. Våra regler ändrades lagom till valet, annars vete gudarna, vi som testade B-klassen var mäkta imponerade. Automatlådan, utrymme, körkänsla osv. var på topp. Dock är väl sätena inte riktigt i bästa klass, men det är de inte i andra mercor med standardstolar heller. I tyska bilar ska man ha sportstolar och då är det inget som klår dem.
av starmac
Framstolarna tycker jag är helt OK, även ifall Volvo ligger i absoluta toppen. Baksätet är dock inget att hänga i julgranen för vuxna. Men där ska ju mina barn sitta, och de kommer ju såklart sist i prioriteringen ;)
Bränslytryckgivare

Givaren ser ut så här - https://www.aut[…]

Det står ju heller ingenstans att bilen har […]

I dokument som batteribolaget skickat in till a[…]

Ajdå, såpass. Jag får lämna[…]