Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zizou75
Jag har som sagt problem med att stänga förardörren utan att tycker jag ta i alldeles för mycket och om jag jämnför med övriga 3 dörrrar och då framförallt passagerardörren så är det något som inte stämmer.

Påpekade det idag på verkstaden när man lagade min dieselvärmare som slutat att fungera och han höll med om att det var något som inte stämmde men fick svaret att "jag vet inte vad man göra åt det" :roll: , inte de svar jag ville ha.
Så jag tänkte kolla med er om det är något som ni har/haft problem med samt att jag tänkte ge han lite tid att se om de finns någon lösning på problemet innan jag tar kontakt med han igen för att fixa till det.
Användarvisningsbild
av Nitte
Jag har också märkt en tendens till att man får "trycka till" lite extra när man stänger. Dörren har en tendens att inte gå in de sista 3-4mm ibland. Trodde det mest var ett tecken på att jag blivit gammal o svag :???: , men det kankse det inte är trots allt. Upplever det inte som ett stort problem direkt, men lite irriterande ibland då man får stänga på nytt för att det inte går att låsa.
Fler som märkt något?
av zizou75
Ser ut som om det inte är ett vanligt fel på S/V60... vilket är bra för då är det något som borde gå att rätta till eftersom att i vi endast är 2st som har lite problem med det.
Kanske ska besöka en ÅF och kolla på de bilar som står i hallen och se om de finns på någon där.
Användarvisningsbild
av dol
Passagerardörren på min 09 XC60 har lite samma fenomen. Har bytt främre gummilist på garantin och bett verkstaden rikta upp dörren utan resultat.
av Exquattro
Har en V60 D4 my13 som har en passagerardörr som är svårare än de andra, släpper man bara dörren så får man oftast stänga om den. Har inte påtalat det ännu på verkstan.
Bränslytryckgivare

Givaren ser ut så här - https://www.aut[…]

Det står ju heller ingenstans att bilen har […]

I dokument som batteribolaget skickat in till a[…]

Ajdå, såpass. Jag får lämna[…]