Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vojje
Vill du ha en Volvo som lånebil, nya K., så får du lämna in ngt exclusivare som t.ex. en Merc.
Vad du får om du lämnar in en Pegga vet jag inte. En matlapp, kanske :D
av sweborn
Min egen erfarenhet är att när man server sin BMW åker man BMW som lånebil under tiden, och klurigt nog får man efter intresse välja vilken demobil man vill köra. Lär sälja fler bilar då kunderna får prova nya modeller på ett praktiskt sätt. Först till kvarn på morgonen råder naturligtvis.

Att ge en Volvoägare en Kia som lånebil låter inte så klyftigt. Uppenbarligen ser handlaren inget mervärde i Volvo över Kia, och varför skall då kunden köpa en Volvo nästa gång? Kanske det är bättre marginal på en såld Kia.
av newbie111
HakanJ skrev:Kan bli en kul tråd...........benbitar i lådan...........nja, tror inte det va.

Men hoppas det löser sig.
De har sparat benet eller vad det nu var som satt fast, skall fota det när jag väl får tillbaka bilen. Ja det låter ju helt barockt, men det är vad de sa till mig:)
Användarvisningsbild
av crumpets
Ser inget mervärde i den över en kia? Vilken planet kommer du ifrån? En lånebil ser de flesta verkstäder som en service till kunden och därmed uppfylls behovet av att få något som över huvud taget rullar. Volvo är en bil i någon slags halvpremiumsegment och har därför många andra kvalitéer än att bara rulla.
Att låna ut demobilar varje gång nån ska på verkstad förutsätter att man har grymt mycket demobilar. Har du bara en eller ett par 3-serie t.ex. så kommer de alltid att vara borta för verkstadslån och intresserade potentiella nya kunder kommer bara tycka att du är en idiot.
av Krakus
Varje gång jag lämnade in Puggan (det var många gånger!),
fick vi en Pugga som lånebil! (kan vara en15-20 ggr sen 2005!
av umekille
måste vara något som följt med vid fyllningen senast av lådan...
typ nån plastringbit eller så om oljan tankats över till en kanna...
av Krakus
umekille skrev:måste vara något som följt med vid fyllningen senast av lådan...
typ nån plastringbit eller så om oljan tankats över till en kanna...

Tydligen handlar det om en ny bil. Med garanti. Ben är ben. Och råttor samt fåglar brukar gömma sig på olika ställen. Mycket vanligt med små fåglar i bilfabriker! Det räckte att en liten skadat fågel, gömde sig i lådan medan folket hade rasten och lådan inte var försluten. Det kan hända.
Användarvisningsbild
av Vojje
Krakus skrev:Litet ben? Om det varit en elefant ?
Verkar vara rena djurparken. Kan vara en groda, som numera är "hopplös" :wink:
Användarvisningsbild
av HakanJ
Vojje skrev:
Krakus skrev:Litet ben? Om det varit en elefant ?
Verkar vara rena djurparken. Kan vara en groda, som numera är "hopplös" :wink:
:D :D :D
Bränslytryckgivare

Givaren ser ut så här - https://www.aut[…]

Det står ju heller ingenstans att bilen har […]

I dokument som batteribolaget skickat in till a[…]

Ajdå, såpass. Jag får lämna[…]