Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av laser2
MrNorth skrev:Var inne med bilen igår för att kolla lite småsaker så jag nämnde att jag hade problem med timern. De sa att det är en bugg i denna funktion och att en rättning är under utveckling. Bra :)

/S
Provade nu att stänga av värmaren via bilens menyer efter att ha startat den via fjärrkontrollen och den slog inte på sig igen under återstående delen av resan till jobbet på 5-10 minuter.
Användarvisningsbild
av Momentum
laser2 skrev:
Provade nu att stänga av värmaren via bilens menyer efter att ha startat den via fjärrkontrollen och den slog inte på sig igen under återstående delen av resan till jobbet på 5-10 minuter.
Hmmmm - känns som det fungerar som förväntat på din bil - jag får ta en vända på verkstan med min
av Homestream
Timern på min funkar inte heller efter senaste "uppdateringen" :evil:
av Raymond
Det var en bug i SW på CEM (centrala bilstyreenheten, timerfunktionen sitter i denna). Få oppgradert CEM så skal det være iorden igjen.
av morritz
Jag har en V70 D3 -12 och har samma problem. Eftersom jag hade tid för hjulskifte idag så ville jag att verkstaden skulle titta på problemet med tiduret. Idag kom i postlådan ett brev från Volvo som medger felet och att ny mjukvara finns tillgänglig så jag fick den alltså uppdaterad idag. Ska bli intressant att se om den fungerar som den skall i morgon bitti.
Användarvisningsbild
av laser2
räksallad skrev:jag fick ett brev från Volvo ang "viktig service uppgradering" just om detta, ska ta 30 minuter.
Har du kvar brevet eller kontaktuppgifterna, behöver nog kontakta Volvo angående denna bugg. Mitt brev har jag lyckats slarva bort! ??:-/

Trodde problemet var löst då min fjärrstart inte funkade och jag lämnade in bilen för detta. De laddade in mjukvaran igen (oklart om det var en uppdaterad eller bara en ominstallation) och fjärrstarten funkade. Har även provat timern och ställde man den på morgonen (ca kl 8 ) att den skulle starta vid lunch (11.15) så funkade den, likadant om man efter lunch (ca kl 12) ställde den för start vid hemfärd (kl 17.15) så startade den också. Men när jag provade igår (ca kl 8 ) att sätta timern på 17.30 så hade den inte startat... :(
av morritz
laser2 skrev:
räksallad skrev:jag fick ett brev från Volvo ang "viktig service uppgradering" just om detta, ska ta 30 minuter.
Har du kvar brevet eller kontaktuppgifterna, behöver nog kontakta Volvo angående denna bugg. Mitt brev har jag lyckats slarva bort! ??:-/

Trodde problemet var löst då min fjärrstart inte funkade och jag lämnade in bilen för detta. De laddade in mjukvaran igen (oklart om det var en uppdaterad eller bara en ominstallation) och fjärrstarten funkade. Har även provat timern och ställde man den på morgonen (ca kl 8 ) att den skulle starta vid lunch (11.15) så funkade den, likadant om man efter lunch (ca kl 12) ställde den för start vid hemfärd (kl 17.15) så startade den också. Men när jag provade igår (ca kl 8 ) att sätta timern på 17.30 så hade den inte startat... :(
Du behöver nog inte ha brevet. Beskriv problemet och säg att du hört att det finns en uppgradering, det ska dom se när de slår upp din bil på regnr.
I utskicket stod det att felet var intermittent, dvs som bara förekommer då och då och det stämmer väl överens med hur det fungerade på min bil också innan uppgraderingen. Nån gång funkade det, men oftast inte.

Har iaf själv en Ryobi som funkar dunder, d[…]

Tja, först och främst grått, silve[…]

Har läst lite om era oljebyte bekymmer. Verka[…]

Relä luftpump 850

Sitter en plastkåpa under kylaren, en skruv […]