Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xerys2012
Hur har ni löst det i bagageutrymmet? Tänker att jag vill ha nån form av förvaringslåda/back där bak som man kan ha lite nyttiga prylar i, snöborste, spolarvätska o dylikt. Tänker inte lägga 2500 på en lastrumsorganiserare till V60:n.

Nån som har nått bra tips, som inte rasslar runt där när man svänger.
Användarvisningsbild
av MartinS
Nu vill jag inte va sån, men att åka runt med brandfarlig spolarvätska inne i bilen är inte jättebra vid en eventuell kollision.

Jag får plats med allt under golvet bak i xc60'n. Snöborste ligger på golvmattan bakom förarstolen.

/Martin
Användarvisningsbild
av laser2
Jag kör med en klappbox från Clas Ohlson (31-3039) som jag ställt i ena hörnet fastsatt med en gummistropp (40-7997) från en ögla i baksätesryggen och bak till en av öglorna i bakre hörnen. Tycker det funkar OK.
av grålle1
Allt jag vill ha med mig (startkablar, bogserlina, handskar, borste, filt, värmeljus m.m....får plats under luckan/luckorna på min V60, tomt och fint i bagaget förutom elastiska lastnätet som alltid sitter där i lasthakarna i väntan på last... bara isskrapan som ligger på golvet bakom förarstolen. :D
Användarvisningsbild
av laser2
Startkablar, filt, bogserlina och arbetshandskar ligger under golvet, det jag stoppar i klappboxen är matkassar mm som jag inte vill ha åkandes i hela bagaget på väg hem från affären.
av xerys2012
laser2 skrev:Jag kör med en klappbox från Clas Ohlson (31-3039) som jag ställt i ena hörnet fastsatt med en gummistropp (40-7997) från en ögla i baksätesryggen och bak till en av öglorna i bakre hörnen. Tycker det funkar OK.
Perfekt! Precis nått sånt jag tänkt mig!
av mikebike
laser2 skrev:Jag kör med en klappbox från Clas Ohlson.
Samma här.
MartinS skrev:Nu vill jag inte va sån, men att åka runt med brandfarlig spolarvätska inne i bilen är inte jättebra vid en eventuell kollision.
Hur får man utspädd spolarvätska att brinna?
Jag har spolarvätska, glykol (även den färdigblandad) och motorolja i min klappback. Tillsammans med pannlampa, stor ficklampa, spännband och en burk med rengöringscreme. Och lite till...

Snöborsten ligger under passagerarsätet.
Broms höger fixas aldrig

Det händer att slangarna kletar igen på[…]

Då är det lättare att bara sä[…]

Har åtgärdat den med 556!

Trasig Renault Scenic

Nu sitter den nya remmen där. Ska bara dra fa[…]