Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TasselT
Hej!

Nu verkar VOC ha totalkraschat. Appen påstår hela tiden att man inte är inloggad och går man in på "Volvo on Call" på https://minvolvo.volvocars.se så snurrar pilen för att verifiera kontot en stund, tills den ger upp och man får "Något gick fel vid initieringen (accountStatus)"

För det kan väl inte plötsligt bara vara jag som har problem ? Det funkade för en timme sedan.

/ TT
av TasselT
Nu plötsligt fungerar tjänsten igen.
Men det känns inte bra med den här typen av störningar.
Vad hade hänt om jag råkat krascha med bilen och bilen inte kunnat kontakta VOC ? :(

/ TT
av HiTek
Om du hade krockat med bilen och t.ex. en krockkudde hade utlösts så skulle bilen meddela VOC centret automatiskt. Annars om inte så är det bara att trycka på SOS knappen i bilen och dem kommer även då informeras, så att om appen i telefonen har störningar eller websidan har inget med det att göra.
av Turku
TasselT skrev:Nu plötsligt fungerar tjänsten igen.
Vad hade hänt om jag råkat krascha med bilen och bilen inte kunnat kontakta VOC ? :(

/ TT
VOC går på gsm-nätet precis som din mobil, och är lika sårbar, så åk ingenstans utan täckning :twisted:
av TasselT
Turku skrev:
TasselT skrev:Nu plötsligt fungerar tjänsten igen.

/ TT
VOC går på gsm-nätet precis som din mobil, och är lika sårbar, så åk ingenstans utan täckning :twisted:
I så fall får jag stanna hemma eftersom jag bor i Norrland och VOC använder Telenor som operatör - som har absolut sämst täckning här i norr.
Har haft kontakt med kollegor som suttit som konsulter på WirelessCar och enligt dom så känner VOC till problemet med den dåliga täckningen i Norrland och säger sig "jobba på en lösning" :???:

/ TT
av Turku
Usch vilket oflyt, man kan hoppas de får till nåt roaming-avtal inom sverige eller liknande med typ Telia då, eller löser det på annat sätt!

Även jag saknar RTTI. Är det många[…]

Ja, jag stötte på precis samma bekymmer[…]

Bygga ”busbil”

Med begränsad budget så skulle jag i f&[…]

Dosan på andra bilden är en "l&ari[…]