Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av magnuslindh
har precis servat min v60 drive för första gången. bältesvarnaren är sig inte lik efter detta, någon mer som har erfarenhet av detta??
efter att tidigare varit hastighetsstyrd med ökande volym så låter den väldigt tyst nu och är inte hastighetsstyrd, dessutom "plingar" den även då jag kliver ur bilen med motorn på tomgång.
till saken hör att det tog verkstaden 3 dagar!! att serva min bil pga av strul med uppkoppling
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Japp du får uppdaterad mjukvara i service 2.0 vilket bl.a kan ändra på bältesvarnarens funktion, finns mer att läsa om detta i forumet

/Kalle
av Antti
magnuslindh skrev:har precis servat min v60 drive för första gången. bältesvarnaren är sig inte lik efter detta, någon mer som har erfarenhet av detta??
efter att tidigare varit hastighetsstyrd med ökande volym så låter den väldigt tyst nu och är inte hastighetsstyrd, dessutom "plingar" den även då jag kliver ur bilen med motorn på tomgång.
till saken hör att det tog verkstaden 3 dagar!! att serva min bil pga av strul med uppkoppling
Japp har gjort första servicen ,samma sak.Märkte nu i efterhand att konstantfarthållaren funkar ej i sportläget.Samt upplever att bilen blev piggare,undrar om när dom matar in ny mjukvara att det samtidigt uppgraderar polestartrimmet.Men ett som blev ändrat var växlingskaraktären i sportläget ,till det positiva .
av Antti
Antti skrev:
magnuslindh skrev:har precis servat min v60 drive för första gången. bältesvarnaren är sig inte lik efter detta, någon mer som har erfarenhet av detta??
Japp har gjort första servicen ,samma sak.Märkte nu i efterhand att konstantfarthållaren funkar ej i sportläget.Samt upplever att bilen blev piggare,undrar om när dom matar in ny mjukvara att det samtidigt uppgraderar polestartrimmet.Men ett som blev ändrat var växlingskaraktären i sportläget ,till det positiva .
Glömde förklara att aut-lådan i sportläget växlar distinkare och växlar ej upp till 6an föränn vid 110km samt växlar ner vid 90km,oavsett belastning.

Även jag saknar RTTI. Är det många[…]

Ja, jag stötte på precis samma bekymmer[…]

Bygga ”busbil”

Med begränsad budget så skulle jag i f&[…]

Dosan på andra bilden är en "l&ari[…]