Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av laser2
Jag kör också alltid med blåtand påslagen och den har hittills alltid synkat med en gång då man startar bilen, har en Samsung S3.
av MrNorth
Hej!

Lite fler "fynd"

- Som ni sa så veerkar OK-knappen på blinkersspaken ha en helt annan funktion än OK-knappen på mittkonsolen. Inget att göra åt det.

- En störig sak när man har haft navigationen igång, stänger av bilen och startar igen så står den ca 30 sekunder och tuggar med att leta efter gps-satelliter antar jag. Under denna tiden kan jag inte göra något annat. Skulle ringa ett snabbt samtal, men efter 10 tryck på "tel" utan att nåt hände fick ajg lugnt luta mig tillbaka och titta på den rullande gröna cirkeln som laddade navigatorn... zzz Borde gå att avbryta.

- När jag ringer ett samtal med sproify igång tonas musiken bort, men när jag avslutar samtalet kommer inte musiken igång. Jag måste trycka på "next" för att något ska hända. Detta händer varje gång.

- Hur gör man för att ringa någon snabbt via röststyrning? Jag vill säga "ring kontakt Pelle Jöns" men då får jag fråga
"säg kontakt" -> "säg nummer för kontakt i listan" -> "säg ja om du vill ringa denna kontakten" Jag tillägga att jag är lovligt irriterad över detta sista "ja" som jag måste säga. Jag vill bara säga "ring kontakt Pelle Jöns" och så ringer den upp. Allt detta bekräftandet gör det hela lite kontraproduktivt och bidrar inte alls till att sänka blodtrycket ;)

Hittade i babageluckan något som volvo kallar för "mud flaps". Är detta något som inte behövs? Jag glömde fråga volvo om det...

/S
av MrNorth
MrNorth skrev:Hej!

Lite fler "fynd"

- Som ni sa så veerkar OK-knappen på blinkersspaken ha en helt annan funktion än OK-knappen på mittkonsolen. Inget att göra åt det.

- En störig sak när man har haft navigationen igång, stänger av bilen och startar igen så står den ca 30 sekunder och tuggar med att leta efter gps-satelliter antar jag. Under denna tiden kan jag inte göra något annat. Skulle ringa ett snabbt samtal, men efter 10 tryck på "tel" utan att nåt hände fick ajg lugnt luta mig tillbaka och titta på den rullande gröna cirkeln som laddade navigatorn... zzz Borde gå att avbryta.

- När jag ringer ett samtal med spotify igång tonas musiken bort, men när jag avslutar samtalet kommer inte musiken igång. Jag måste trycka på "next" för att något ska hända. Detta händer varje gång.

- Hur gör man för att ringa någon snabbt via röststyrning? Jag vill säga "ring kontakt Pelle Jöns" men då får jag fråga
"säg kontakt" -> "säg nummer för kontakt i listan" -> "säg ja om du vill ringa denna kontakten" Jag tillägga att jag är lovligt irriterad över detta sista "ja" som jag måste säga. Jag vill bara säga "ring kontakt Pelle Jöns" och så ringer den upp. Allt detta bekräftandet gör det hela lite kontraproduktivt och bidrar inte alls till att sänka blodtrycket ;)

Hittade i babageluckan något som volvo kallar för "mud flaps". Är detta något som inte behövs? Jag glömde fråga volvo om det...

/S
av ForestC
Tryck på skrollhjulet på högra sidan av ratten istället för "Read" på blinkersspaken. Den har samma funktions om "OK" på konsollen när det gäller att kvittera navigatorn.
av MrNorth
Ja nu är man inte jätteglad. Har kört ca 20 mil, och hade en tid bokad idag för att justera en dörrkarm som var lite sned. Idag ringde de från verkstaden och tydligen hade de när de borrat bort nitarna som höll en täcksida på plats, borrat rakt igenom och gjort tre gropar i a-stolpen med borret. Bilen var på väg till lackverkstaden. Inte så kul för en bil som kostar +350000 kr och som man har ägt i 2 veckor. De lovade att jag inte skulle märka någon skillnad...

Förslag på kompensation från verkstaden? Har tänkt be dem fylla tanken (50 % förbrukat) för deras klantighet och mitt tålamod. Är jag för snäll? Vad ska man göra om det trots deras reparation märks eller känns när man drar med handen? Jag är extremt petig med sånt. Vad kan man förvänta sig? Som jag förstått är det den lackerade stolpen mellan förar och passagerarförren, alltså något man ser varje gång man öppnar dörren.

Jag höll mig lugn och vänlig och klargjorde att jag inte nöjer mig med annat än perfekt resultat...

/S
Användarvisningsbild
av apersson850
Stolpen mellan förar- och passagerardörren är B-stolpen. A-stolpen är den som förardörrens gångjärn sitter i.
Volvo V50 "Mr White"

20250516_161716.jpg En liten vår bild p&ar[…]

Är det bara jag som upplever att nya bilar […]

Hur ser omvandlaren ut? Allt som fjädrar det […]

Köpråd

Ju mera mil desto större risk för dyra r[…]