Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Enligt ovan sedan i fredags. Pratade med verkstaden sent på eftermiddagen och de trodde att den skulle "kicka" igång om den fick stå ett tag. Men den har inte gått igång på hela helgen. Någon som vart med om något liknande? Orsak?
Ska åka till verkstaden imorgon, men tänkte att någon kanske har ett tips.

Christer
Låter som ett fel jag fått en gång tidigare. Min lösning vara att dra ut säkringen för multimedia anläggningen. Minns inte exakt vad för nummer den har men säkringen sitter under handskfacket (man får dra lite i golv mattan) och heter något med multimedia. Den är på 40 amp men enkel att dra ut. Efter att jag dragit ut denna och åter placera den en 30 sekunder senare därefter så kunde jag få igång anläggningen.

OBS se till att tändning är avslagen så att så lite ström som mögligt går genom säkringen när du drar den.

MVH
/Fredrik
Var samma på min XC60 efter den varit på service och fått sensus 3.0. Eller iaf nästan samma, skärmen var på och man kunde se typ Autoklimat eller vad det nu står längst ner, men i övrigt var den död. Löste sig dock efter 1-2 omstarter och har fungerat sen dess.

När är Huvudcylinder bytt och det lö[…]

Det hade säkert varit smidigt men jag har i[…]

Bilen är körd 20 000 mil. Vad säg[…]

Du ska mäta direkt på den svarta kablen[…]