Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Friman
Halloj gott folk,

Nu är det dags att göra min första service hos Bilia på min fullutrustade S60 MY12 som jag plockade ut för ett år sedan vilket leder till en fråga till er som kan något:

Vilken programvara kan jag förvänta mig att få uppdaterad, nya sensus 3 etc... Och hur ser jag att programvaran blivit uppdaterad?

Med hopp om en bra dag och någon vänlig själ som kan hälpa mig.

Ove Friman
av Raymond
Du må SPØRRE om å få oppdatert sensus. Det blir ikke gjort ved en vanlig Service 2.0. Hvis de ikke skjønner hva du du mener, si at du vil ha oppdatert ICM.
Användarvisningsbild
av XCbaggen
Hei,

- Ja det stemmer nok - man må tydeligvis spørre for å få noe "spesielt" eller mer enn std.
Har nettopp hatt første service på min 2012 XC60 D3.

Alt fungerte SW messig helt fint i min bil, så jeg spurte ikke etter noe spesielt.
Min servicetekniker sa at i utgangspunktet plugger han inn, og bilen synkroniserer sin SW med en sentral database og oppgraderer KUN de delene som behøves. Det er ikke sikkert jeg merker noe overhodet sa tekniker videre.
MEN - merket allerede når jeg satte meg inn at f.eks. "ulyden" for sikkerhetsbelte-påminnelsen - var BETYDELIG bedre enn før.
Nå er det blitt rolige "pling" rett etter å ha startet opp - i motsetning til denne FORFERDELIGE høyere og høyere plingingen som var før - f.eks. ved å kjøre 20m fra garasjeporten og inn i kjeller uten belte på. FANTASTISK!

Videre synes jeg kanskje bremsene har blitt mykere - tar finere - men om dette er SW eller en fysisk justering vet jeg ikke.
Og sikkert andre ting man ikke merker :D

XCbaggen
av Soft
Utrolig at de ikke klarer å gjøre dette!
2. Gang bilen er inne, nå hovedservice.
Har klaget på at sensus "henger" , og PS audio ikke er som det burde,
Enda klarer ikke volvoverkstedet å få oppgradert s60 in til Sensus v3.

Ja jeg vet at de ikke sier i reklamen at de skal gi deg siste av alt, men uansett så skriver de at blandt
De tingene du får er:

Førerinformasjon  –  oppdatering av informasjon og tekster som gis i instrumenter og display.

Jeg vil nok si at forbruksmåler er en slik nyhet som burde falle inn under dette?
Grrr....

BTW, kan jeg vis en ODB 2 leser finne ut hva som er oppdatert på siste service?
Det står ikke noe i servicerapporten om hva de har oppdatert, ringte å spure, de så det var noe, men ikke ICM...

Finns på skroten. Mvh Per

Idag var tanken att byta olja i bilen vilket inte […]

Byta tryckgivare turbo

Du får plocka ut luftfilter burken, losa p&a[…]

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&au[…]