Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tanga
Får äntligen min V60 i nästa vecka. En lååång väntan är över. Det var en företagsleasing som mynnade ut i en privat leasing för samma peng.

En fråga. Det verkar som att jag får betala fr.o.m. den första augusti trots att jag förmodligen hämtar bilen den sista augusti. Är det ett vanligt förfarande gällande leasingbilar?
Ja jag har för mig det. Jag senarelade hämtningen av min förra tjänstebil med ett par dagar(26'e till 1'a) för att slippa betala för en hel månad extra. Jag sade helt enkelt att jag fick förhinder den 26'e.
Japp de stämmer. Även fast de skulle vara en dag kvar på månaden när man hämtar ut en tjänstebil så får man betala fullt pris för bilen den månaden.
av Tanga
Har man rätt att hämta bilen senare? Eller kan de fortfarande räkna det datumet som de har bilen klar så att de bara var snälla mot dig Tobbev? Väntar ju helt klart några dagar till för att slippa betala en hel månad extra.
Jag har faktiskt ingen aning. Jag jobbade på Volvo Personvagnar då och jag sade bara att jag inte kunde den 26'e. Det kanske inte är så hårt när man jobbar på Volvo, men det vet jag inte.
Det ska inte vara några problem. Antingen säger du att du har fått förhinder eller så säger du som det är - ingen kommer att klandra dig för att du vill vänta med att plocka ut en leasingbil till början av en månad.
De ska absolut inte vara några problem att be om att få invänta månadsskifte innan man hämtar ut bilen. Dessutom så löper ditt leasing kontrakt över en viss tid så säljaren/Volvo kommer att få sin betalning ändå.

Jag hade inga problem med de ialla fall när jag hämtade ut min nuvarande BMW... borde väl inte vara någon skillnad om de är Volvo eller BMW.?
Den 1:a är ju på Söndag så det borde inte vara några problem men i det fall man har leasingbil sedan tidigare så betalar man för den bilen man använt mest under månaden.
Vaccumslangar till 940

Hej! Kan man köra med siliconslang från[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Okej. Tack för svar. Jag letar lite till. Och[…]

Hej! Har plockat ut inredningen i bagaget på[…]

Den första var 350nm den nya skil är ju[…]