Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

XC90_Executive skrev:Slå upp ditt reg.nr här: https://www21.vv.se/fordonsfraga/

Står kW längre ner på sidan. Ta det gånger 1,36 för att få hk! :D

På min T6 Polestar står det alltså - Motoreffekt, kw: 242,0, som blir 329,12hk. Klickar man på tilläggsinformation längre ner på sidan står det även "T31B MOTORN ÄNDRAD".
Jag köpte min XC70 med Polestar och Drag och jag frågade om dem skötte besiktningen på allt och det gjorde dem och ombesiktade bilen innan leverans till mig. :)

Kollar jag på tex fordonsfakta så står det att jag har optimerat bilen i dem extra HK jag fått på köpet....

Jag älskar detta forum för det är perfekt man får reda på vad man ska göra när man köper en ny bil. För att man måste verkligen fråga ÅF så att allt blir som det ska.

Jag provkörde aldrig en XC70 innan köpet så jag vet inte skillnaden på en vanlig D5 och en optimerad....men nöjd är jag i vilket fall som helst.
:)
Själv så köpte jag inte Polestar till min XC70 D5 utan tänkte det tar jag till sommaren (fick bilen i oktober) men jag är så nöjd med de 215hk där är som standard i D5 så jag tror jag skippar Polestar faktiskt, i vart fall blir det inte detta året. Men hade jag haft en D3 AWD hade jag nog köpt det.

Mvh, Kalle.

Ja da, John. Har hatt problemer med at lyset for […]

En suv till som är värdelös inget k[…]

D4 VEA dricker olja

Okej, så jag kör på vanlig olja d[…]

Sportkatt, motorlampa lyser?

Använd rätt sorts katalysator.