Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Leinad
Jag ska köpa lasthållare (takräcke) till min Volvo V60 med rails (ej aluminium), när bilen kommer, prel nästa vecka.

Ska man köpa Volvo Original eller finns det bättre/billigare alternativ?

Anledningen till att jag ska köpa det är att jag ska ha cykelhållare på taket, jag har en Thule Outride som jag är jättenöjd med men ska köpa en till då jag och sambon ska ha med en varsin cykel. Volvos cykelhållare med gaffelmontering är extremt lik Thule Outride, är det Thule som tillverkar åt Volvo? Tror ni Volvos är något att ha annars? Nu finns ju inga priser på tillbehören på webben så det är svårt att avgöra men om Volvos är billigare så blir ju det ett alternativ om den är likvärdig som Thule Outride.

Tack!
av kmi
Jeg har selv 2 stk. outride fra Thule som er 100 % identisk med volvos til gaffelmontering.
Prisen er også identisk.

Hvis du har en carbon cykel, skal du have en holdere til gaffelmontering, da de andre modeller trykker for hårdt på skrårøret med risk for at skrårøret "spricker"
av Leinad
Tack kmi!

Jo, jag har en carboncykel så jag måste köra gaffelmonterat. Om de kostar lika mycket så köper jag en Thule Outride till, vet inte varför men det känns bättre än att köpa en Volvo-hållare.
av mikebike
Leinad skrev: Volvos cykelhållare med gaffelmontering är extremt lik Thule Outride, är det Thule som tillverkar åt Volvo?
Ja, det är Thule som levererar lasthållare och cykelhållare till Volvo. Även min dragkrog är märkt Thule upptäckte jag häromdan!
Kolla priserna, när jag jämförde Bilia med AD-Center var Bilia billigare! Fast med min svågers rabatt blev AD billigare i alla fall.

Jag har två hållare för gaffelmontering (föregångare till OutRide) och två ProRide på min bil + 2 hjulhållare.
av Sharkbait
Jag har en Thule ProRide 591 till hojen och är väldigt nöjd med den !

Jag köpte min hos Mekonomen för dem kunde erbjuda Thule ProRide 591 till samma pris som att köpa på nätet.
Vibration i bakvagn xc70

Finns lite luftning osv, men det är ju sjukt […]

Gjorde en service och kontroll av spridarna p&arin[…]

Bygga vevhusventilation?

Tjena! Jag har nyligen köpt en 944 med b230fk[…]

Vi som beställt nya XC60

Ja, monterades av Volvo innan bilen överl[…]