Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvoc70cab
Finns det någon på detta forum som har haft problem med start och stopp knappen att den ibland vill hänga sig på sin XC60 ?
av tgneb
Jag vet inte om du har en diesel men på dem kan det ju i vissa lägen vara en fördröjning innan motorn startar efter knapptryck. Så skall det vara men kan kanske uppfattas som om funktionen hängt upp sig i synnerhet om man i sin iver upprepar tryckandet innan motorn startat.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag har inte haft några problem. Menar du att den fastnar rent fysiskt eller vad?

/martin
av Biltoken
Precisera vad du menar med "hänga sig". En egenhet på min XC60 är att jag kan ta ur nyckeln ur "slot-in" under gång utan att motorn stannar. Men vad jag förstår är inte detta något fel.
av volvoc70cab
Den blir kvar rent fysiskt om man trycker det mesta lilla snett på knappen och blir därefter kvar i intryckt läge.
av Biltoken
Låter som ett "garantiärende" även om garantitiden gått ut. Startknappen ska ju fungera åtskilliga tusen mil utan att kärva.
av volvoc70cab
Ja, då var startknappen bytad. Var med, och såg att det var ett jättejobb då hela framfronten med radio samt styrning av diverse funktioner måste bort. Arbetstid var 2 timmar.

Ja da, John. Har hatt problemer med at lyset for […]

En suv till som är värdelös inget k[…]

D4 VEA dricker olja

Okej, så jag kör på vanlig olja d[…]

Sportkatt, motorlampa lyser?

Använd rätt sorts katalysator.