Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guru
qwerty skrev: Varför kontrollerar de inte och fixar alla bilar för de fel som finns på deras lista? förebyggande arbete som skulle ge ett bättre rykte, istället för att kunden kommer in (grinig) med en skramlande bil så kontrolleras och åtgärdas saken innan skramlet kommer, kunden kommer vara nöjdare med sitt köp och tycka att premiumkänslan finns där längre.

Näe jag har inte nekats något mer än att se listan, varför vill dom dölja den? finns det allvarligare fel som kostar pengar och om tiden för ev goodwill går ut blir det ägaren och dess försäkringsbolag som betalar, vilket gör volvos kostnad mindre och ökad vinst?
De bilar som faktiskt går sönder under ev goodwill-period blir lagade gratis, men detta sätt håller deras kostnad nere men det på bekostnad av ryktet.
Återigen, det är sällan (för att inte säga aldrig) som 100% av bilarna är drabbade, oftast väldigt få procent. Skulle man åtgärda samtliga bilar så innebär det att man åtgärdar bilar utan problem. Tyvärr går det inte att motivera sådana kostnader med att de annars drabbade kunderna skulle vara nöjdare. Tråkigt men sant. Kostnaden för åtgärden är inte relevant i detta sammanhang. Självklart vill man undvika kostnader, vem vill inte det, och därför åtgärdas endast de bilar som drabbats (de kunder som klagar).

Vissa PS3 går sönder och ersätts på garanti, innebär det att Sony borde byta ut min PS3'a trots att den hittills fungerat felfritt enbart för att göra mig som kund gladare i och med att jag ev slipper ett haveri?
Servostyrning xc-70, 2008

Går väldigt trögt vid stillast&ari[…]

Problem med p-broms v60 cc-19

@Eliaslundstrom , Värt att kolla, men f&arin[…]

Bra info, håll oss uppdaterade!

Skumt fel b230ft

Men det kan ju knappt bli av ett toppackningsbyte.[…]