Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Oboymannen
Idag så tvärrstannade min V60! Stog o väntade på att det skulle blir grönt, framför mig hade jag en bil som var rätt nystartad och bollmade rätt mycket. När det sen vart grönt och bilen framför mig(som bollmade ordentligt) drog iväg och jag hängde på så bara efter någon meter så tvärstannade den!! På displayen stog det City Saftey activated!(nått sånt) Har detta hänt någon annan med nått liknande? Jäkla tur att jag inte hade rally harry bakom mig som kunde ha kört på mig. Det ända som jag kan få till det att den fick bilen att stanna var röken från bilen framför mig.
Användarvisningsbild
av MartinS
Det kan hända, sök lite på youtube skall du se de mest märliga grejjer. Jag har dock aldrig råkat ut för det.

Jag har för mig det till och med står i instruktonsboken att vissa saker kan felutlösa bromsningen, men jag kan ha fel.

/Martin
Användarvisningsbild
av MartinS
LOTEZ skrev:Intressant!

Men CS funkar bara upp till 30km/h va?
I nuläget ja. V40 kommer dock med nästa version av CS som fungerar upp till 50km/h.

/Martin
Servostyrning xc-70, 2008

Går väldigt trögt vid stillast&ari[…]

Problem med p-broms v60 cc-19

@Eliaslundstrom , Värt att kolla, men f&arin[…]

Bra info, håll oss uppdaterade!

Skumt fel b230ft

Men det kan ju knappt bli av ett toppackningsbyte.[…]