Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sony
Hej alla!!
Det här är mitt första inlägg.
Vänste bak dörr hänger lite snett på min V60 och jag undrar om det är lätt att åtjärda?Vet någon om nybilsgarantin täcker justeringen av dörren?
Det är inte mycket men den fina linien (cromade dekorlisten)som går från backspegel till bagaget bryts pgav bakdörren som hänger lite snett.
Det handlar kanske om några milimeter men det syns eftersom bilen är mörk grå och dekorlisterna är cromade.
Tacksam för svar och tips.
av x020377
sony skrev:Hej alla!!
Det här är mitt första inlägg.
Vänste bak dörr hänger lite snett på min V60 och jag undrar om det är lätt att åtjärda?Vet någon om nybilsgarantin täcker justeringen av dörren?
Det är inte mycket men den fina linien (cromade dekorlisten)som går från backspegel till bagaget bryts pgav bakdörren som hänger lite snett.
Det handlar kanske om några milimeter men det syns eftersom bilen är mörk grå och dekorlisterna är cromade.
Tacksam för svar och tips.
Klockrent garantiärende!
Åtminstone så ska man ha den inställningen när man kontaktar verkstaden.
av grålle1
Säker på att det är dörren som är sned och inte bara listerna?

Mina lister sitter inte helt i linje, klagade hos handlaren som sa "OJ, så skall det inte se ut... måste vara felmonterat" Sen när jag hämtade bilen (efter att de fixat diverse garantijobb) sa de plötsligt "Jo, den var rätt monterad....". Har inte orkat bråka mer ännu, men snart dax att ta tag i det igen när jag skall åtgärda "insugsvisslet", bagagelampan som ej lyser, dåliga ljudkvalitén i telefonen, klickande kopplingspedalen och motorhuvsjusteringen (Mycket svårstängd) och de usla torkarbladen (ggr 3)........ :???:
Användarvisningsbild
av sony
grålle1 skrev:Säker på att det är dörren som är sned och inte bara listerna?

Mina lister sitter inte helt i linje, klagade hos handlaren som sa "OJ, så skall det inte se ut... måste vara felmonterat" Sen när jag hämtade bilen (efter att de fixat diverse garantijobb) sa de plötsligt "Jo, den var rätt monterad....". Har inte orkat bråka mer ännu, men snart dax att ta tag i det igen när jag skall åtgärda "insugsvisslet", bagagelampan som ej lyser, dåliga ljudkvalitén i telefonen, klickande kopplingspedalen och motorhuvsjusteringen (Mycket svårstängd) och de usla torkarbladen (ggr 3)........ :???:
Var idag och träffade min prsonliga servicetekniker och fick en tid efter en bedömning. Listerna sitter bra, det är dörren som måste justeras.
Nybilsgarantin som täcker justeringen.

Det varierar med årsmodeller och när ty[…]

230fk går snålt

Lite dum fråga men är du säker p&a[…]

Hej funderar på att byta ratt, har en MY 201[…]