Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ulf13
Hej alla kunniga volvokillar.
Jag har en XC60 - 09 som har inte har gått att öppna framförallt på förarasidan. Jag har krypit in via högra dörren vid några tillfällen och startat värmaren. Då har det gått att öppna men i stället har dörren inte gått i lås föränn efter ett bra tag..
Vid ett tidigare tillfälle, då det inte var minusgrader, gick inte förardörren att öppna med fjärrlåset, utan jag fick ta fram den manuella nyckeln. Jag hade tidigare en XC 70-02 och aldrig haft dessa problem.
Första service ska göras till veckan och vad ska jag be teknikern att göra för att eliminera detta fel. Jag såg att Vi bilägares testbil hade problem med låsen,men det skulle vara åtgärdade på senare tillverkade bilar, enligt tidningen. Var går gränsen för det? Jag har ett ganska lågt tillverkningsnr, ca 2600.
Tacksam för svar
Ulf
av CarlEss
Har en XC60 T6 som är drygt ett år gammal där dörrarna "studsade" i låset vid stängning i minusgrader. Gick helt enkelt inte att stänga eller låsa. Min verkstad hade papper från Volvo om hur detta skulle åtgärdas vilket man gjorde. Alla fyra dörrar plockades ner vilket tog nästan en dag. Nu fungerar allt perfekt.

C
av Ulf13
Hej och tack för ditt svar. Nu kommer jag be volvo åtgärda alla dörrarna enligt det servicemeddelande du nämnde.
Hälsningar
Ulf
av Einarsson
Hej
Jag köpte en S80 -07 ett år gammal. Varje vinter har jag fått problem med dörrarna när det blir riktigt kallt -15 och neråt.
Dörrarna studsar ut igen och vill inte stängas. Bilen har varit på verkstaden varje vinter, man har plockat ner dörrarna och smörjt upp låsen..
När inte det hjälpte byttes alla dörrlås ifjol vinter. När temperaturen kröp under -15 den här vintern var problemet tillbaka.
Har nu en bokad tid på Volvoverkstad, och det ska bli intressant att se vad de kommer att göra..

Helt otroligt besviken, man köper en bil i 300 000 kr klassen som är svensk och ska inte tåla minusgrader, det känns som ett stort skämt.

Paul
av xoxo
Einarsson skrev:Hej
Jag köpte en S80 ......

Helt otroligt besviken, man köper en bil i 300 000 kr klassen som är svensk och ska inte tåla minusgrader, det känns som ett stort skämt.

Paul
Kinesisk. Zhejiang Geely Holding Group. Volvo är enklare att uttala för oss.
Men minusgrader är inte obekanta i Kina.
av MW76
Förardörren på Bmwn hade samma symtom...
Dörren går bra att öppna men låser inte i stängt läge.
PÅ andra verkstadsbesöket för samma fel byttes en vire...och nu är problemet borta.

Tänkte det finns säkert virar i volvo med....good luck
av JHg
Min MY10 var inne igår för detta problemet. Det finns en åtgärd för detta.
Verksdaden sätter en forlm av plast film/matta som gör att vattnet som kommer mellan rutan och gummilisten inte kommer i kontakt med låset. Där är grundproblmemet.

Hämtade ut en V90 MY26 förra veckan oc[…]

Problem med p-broms v60 cc-19

Tjena! För några veckor sedan fick jag[…]

Skumt fel b230ft

Men det kan ju knappt bli av ett toppackningsbyte.[…]

Vibration i bakvagn xc70

Ännu en xc70 -13 med samma problem med vibrer[…]