Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

om du bara åker 700 mil om året tycker jag absolut att du köpa den som gått 15000 mil
Användarvisningsbild
av meko
Kolla på Blocket! Sök på de modeller och miltal som du vill kolla upp och titta efter hur länge annonserna funnits. Legat länge = för dyra för marknaden. Det är enkelt att speca sin sökning så att man får relevanta jämförelser. Tänk också på att det är få bilar som verkligen säljs till de utannonserade priserna, prutmån finns nog hos de flesta säljare.

Många bilfirmor annonserar ut sina beg. bilar på Blocket så de bilarna kan man också kolla upp prisnivåerna på.

Lycka till!

Ps. Tycker att de två exemplen ligger lite högt... Men det är en spontan känlsa! Jag har inte kollat upp den aktuella marknaden på Blocket! :wink:
Finns ett utmärkt hjälpmedel för att få en hyfsad koll på priserna, spana in kvd´s sida om bilpriser.se
Allt stämmer inte men på Volvo bör de ha bra koll på marknadspriserna, eller köp en via dem.
För att nå till 330´ så var det värsta motorn och alla tillvalen ikryssade + lite till.
Hur du än väljer så finns det alltid en risk, bilen borde lätt klara 15000+ mil men förslitningsdetaljer kan börja dyka upp som är kostsamma, kolla vad som skall göras på servicarna för de åren som du skall ha bilen, den skall in varje år eftersom att du inte når milen.
Några saker som kan vara kostsamma OM de behöver bytas.
Bromsar (på V70 dyker det väl upp vid 15-16000mil), länkarmar, stötdämpare mm
Finns nog de som kan lägga till mer saker.
Hittar du ett exemplar som verkar bra, försök få tag i förra brukaren och prata med han/hon de kan ge bra information, Taxi bilar skall man kanske vara lite skeptisk mot (enligt min erfarenhet)
Nu var inte priset som var frågan utan milen, men men nu vet jag inte vilka bilar du har fått prisförslag på men exempel http://www.blocket.se/malmo/Volvo_XC60_ ... ?ca=11&w=3

De inge farligt å köpa bilar som har rullat 15tusen. Har ägt bilar som rullat 28 tusen å rullar på fortfarande. Kan en Citroen rulla 25tusen så kan en volvo också :).

Kolla inte blint på miltalet utan hur bilen mår när du kör den och vilka delar som är bytta och att exempel om det är en automat att oljan är bytt.
Jag hade en A6 som jag serva hos speedy, audi skulle ha bytt alla vätskor men speedy kontrollera om det behövdes byta eller inte så de bytte aldrig ut bromsvätska å för lådan. Jag skulle sälja bilen så jag tog de billigaste, bilen fullservad på annons
Det är kul att det står välutrustad i annonsen, förum den Fasta kroken finns det ju ingen extrautrustning över huvudtaget, inte ens metallic. Mer basutustad än såhär blir de ju knappast.

/Martin

Hämtade ut en V90 MY26 förra veckan oc[…]

Problem med p-broms v60 cc-19

Tjena! För några veckor sedan fick jag[…]

Skumt fel b230ft

Men det kan ju knappt bli av ett toppackningsbyte.[…]

Vibration i bakvagn xc70

Ännu en xc70 -13 med samma problem med vibrer[…]