Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är det någon som kan bekräfta att Volvo (Äntligen) åtgärdat den katastrofalt fula lösningen med passagerartorkaren som sticker upp??? Enligt rykte jag hört så såg det inte likadant ut på en nylevererad S60!? (Ett annat rykte är att en viss VD varit väldigt tydlig med att det skulle åtgärdas!) :?:
Och när jag ändå klankar på torkarna (har ju även sågat baktorkaren i en annan tråd..) ... en annan dålig sak med torkarna är att torkaren på förarsidan efter i princip varje drag (om man kör t.ex intervall eller efter en spolning av rutan) orsakar ett "stänk" som hamnar precis i siktfältet... så drar mat ett extra svep... som gör att det blir stänk i synfältet... och igen och igen. Summa summarum för torkarna fram/bak = Fult OCH dålig funktion.. underkänt i min bok, skulle varit OK på en Darcia men inte om man vill konkurera i "premium"-klassen.
[quote="grålle1") orsakar ett "stänk" som hamnar precis i siktfältet... så drar mat ett extra svep... som gör att det blir stänk i synfältet... och igen och igen.[/quote]

Presis samme som på min bil! Forbaskat irriterende!
Instämmer...det är det mest idiotiska torkarsystem jag haft nån gång!
Bara det att man måste köra upp dom i serviceläge stör mig riktigt mycket när man vill lyfta dom :evil:
Hoppas att designern fick sparken....
Raymond skrev:[quote="grålle1") orsakar ett "stänk" som hamnar precis i siktfältet... så drar mat ett extra svep... som gör att det blir stänk i synfältet... och igen och igen.
[/quote]Presis samme som på min bil! Forbaskat irriterende![/quote]

Samma på min också! :evil: På en flong ny bil brukar annars en av de största Aha-upplevelserna vara hur bra torkarna funkar! De brukar ju vara helt perfekta när bilen är ny för att sakta bli sämre med stigande miltal och ålder, vilket ligger i sakens natur. Men på V60 var de faktisk ganska kass (om uttrycket tillåts) från början...! Gäller både fram o bak!

Ps. Att behöva ställa torkarna i serviceläge för att lyfta armarna gäller de flesta nya bilar. Man vill ju få ner dem bakom huvkanten av aerodynamiska skäl och då måste man trixa lite för att kunna fälla upp dem. Så det är inget specifikt för Volvo.
har samma stänk i siktfältet på min också,riktigt irriterande. byter direkt om det kommer några nya blad som funkar bättre.
och angående det synliga torkarbladet så fattar jag inte hur de tänkte alls på design avdelningen? är bladet från en Ford eller? hade de taskigt med tid vid utvecklingen?? märkligt...
Att bladet sticker ut beror på att bladet är längre än tidigare, vilket var nödvändigt för att nå ända upp till city saftey kameran.
Troligen en design miss som sen var för kort tid att ändra på fästet av torkaren.

Har själv en V60, efter ett halvår så tänker jag inte längre på att den sticker ut lite.
(Min säljare poängterade bladets placering vid visning)
Ingen som tagit leverans eller haft vägarna förbi sin lokala handlare för att bekräfta dementera ryktet dock?

Gällande designen (utseendemässigt) så visste man ju det när man köpte bilen, men det är fortfarande fult..... funktionen däremot är underkänd då den ej gör sitt jobb. Serviceläget stör inte mig, gäller ju många bilar och vill man att det skall vara snyggt är det ju nästan oundvikligt. Men som sagt åter till ursprungsfrågan huruvida Jacoby fått sin vilja igenom och ändrat designen!?!?
Hög tomgång B230FK

Kan vara dålig jord. Jättevanligt fel s[…]

Volvo går dåligt så det gö[…]

Tysta sommardäck V90

Överlag är personliga omdömen av d&[…]

Tackar för tips! Diagnosverktyg är inf&o[…]