Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bubo
Testskribenten anser att den Aktiva farthållaren "stör mer än den hjälper". Smaksak sade katten so slickade sig i... nåja, ni vet. Men utan att racka ner på nåns privata eller professionella åsikter skulle det vara intressant att höra motiveringar på detta ställningstagande.

Kunde tänkas att man blir för van vid funktionen och i det skedet man kör en bil utan aktiv farhållare uppstår större risk för en olycka.

Men vad kommer forumets användare att tänka på för "pros and cons" med ovan nämda funktion?
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag tycker det är lite knepigt att hålla lite högre hastighet ochöra med den adaptiva fahållarenpå motorväg. Däremot på landsväg fungerar det ju grymt bra om man rätar in sig i ledet. Jag sklle faktiskt önska att man kunde slå av den adaptiva funktionen ibland. Om jag kunde välja nu rätt upp och ner vette f-n vad jag sklle ta faktiskt, jag kör väldigt mycket motorväg.

/Martin
av perhall
Testet i ams är en direktöversättning av ett tidigare test i tyska ams. Eftersom det är mycket annorlunda prissättning på både bilar och utrustning så är det inte direkt möjligt att tillämpa resonemangen i testet. Konstigt att de inte ens ändrat saker som lämpliga tillbehör, vår favoritmodell när testet publiceras senare och i ett annat land.

DRIVe och D3 är en enorm skillnad i prestanda. Vid vardagskörning upplever jag skillnaden som minst lika stor som mellan en T4 och en T6... /PH
Hög tomgång B230FK

Kan vara dålig jord. Jättevanligt fel s[…]

Volvo går dåligt så det gö[…]

Tysta sommardäck V90

Överlag är personliga omdömen av d&[…]

Tackar för tips! Diagnosverktyg är inf&o[…]