Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvoperformance
Hej på er.

Skall byta bort min V70 2.4D Summum-09 och sitter nu och väntar på min nya Volvo XC60 D3 Summum. :)

Kaross Täckt
Växellåda Manuell 6-växlad M66
Aluminiumfälg Zephyrus 18
Färg Cosmic vit Metallic 481
Inredning Softbeige Läder G112
Option Tidur för tillsatsvärmare, Parkeringshjälp fram/bak
Tillbehör Skyddsgaller i stål med gasfjäder Mocca Brown, Fast drag 13-pol + 7 pol adapter, Lastrumsmatta formgjuten plast Mocca Brown.

Leverans beräknad till vecka 8. :D

Tycker ni man ska ha 17" eller 18" på vinterhjulen? ??:-/
Användarvisningsbild
av MartinS
Grattis, det blir nog en bra bil!

Jag sklle gärna ta 18" på vinterjlen, 65 profilarna på 17" ser inte allt för upphetsande ut. Prisskillnaden är väl ganska marginell?

/Martin
Användarvisningsbild
av MartinS
Mccartney skrev:Jag har bara 16" på min Xc70 som jag ska hämta på tisdag. Men jag tyckte dem såg rätt ok ut ändå. Och dem fungerar nog bra på vintern. :)
Det är ju lite skillnad på XC60 och XC70 i det avseendet. På XC60 är det 235/65-17, det är vansinnigt höga däcksidor.

/Martin
av aspen
rojo8515 skrev:Varför manuell låda? Det är ju 2012 nu!
Därför han kanske tycker om att växla som en annan, Var väl bekvämt i Stockholm men fy f*n vad tråkigt det var att bara sitta och gasa och bromsa resten av tiden så aldrig mer en aut för mig i alla fall. Men smaken är väl som baken.
Användarvisningsbild
av petkas
aspen skrev:
Därför han kanske tycker om att växla som en annan, Var väl bekvämt i Stockholm men fy f*n vad tråkigt det var att bara sitta och gasa och bromsa resten av tiden så aldrig mer en aut för mig i alla fall. Men smaken är väl som baken.
Jag skulle aldrig byta not en manuell igen,har körd automat dom senaste 12 åren,men det kanske har nånting med åldern att göra. :wink:
av x020377
aspen skrev:
Med adaptiv farthållare, så behöver du knappt göra det, bara styra!
Sorry för off-topic....
av mojja
Är inte ens fyllda 30 men en manuell låda i en Brunos kommer det inte bli igen. Visst i en sportbil med rwd:)
Hög tomgång B230FK

Kan vara dålig jord. Jättevanligt fel s[…]

Volvo går dåligt så det gö[…]

Tysta sommardäck V90

Överlag är personliga omdömen av d&[…]

Tackar för tips! Diagnosverktyg är inf&o[…]