Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Sålt, eller ja lämnat tillbaka min XC60 (leasing) och har nu mina vinterdäck kvar, då jag köpte dom vid sidan av..

Däcken som sitter på är Nokian Hakkapellitta 5 (235/60/18) på volvo originalfälg, minns inte namnet så får lägga upp en bild :)... Dom har för övrigt bara rullat ca 2 månader (ca 300 mil)
Bild

Uploaded with ImageShack.us

(http://imageshack.us/photo/my-images/407/img0708y.jpg/)

vad kan dom tänkas vara värda?
Det ligger på blocket mellan 7 och 10, men de verkar inte va lättsålda för de ligger kvar i månader.

/martin
Vet inte varför men det verkar ha blivit betydligt svårare att sälja beg vinterhjul privat. För 15 år sen var det busenkelt att sälja fräscha uppsättningar. Har flera kompisar som haft svårt att bli av med nästan nya v-hjul till aktuella bilmodeller. Kanske har folk blivit latare, kanske är hjul ändå lite billigare idag (gäller dock ej SUV:ar)... kostade 6000 till en 740 på plåtfälg (nya märkesdäck), idag 10000 till en 2,5-3 ggr dyrare V70... kanske däckhotell o finans av alltihop är vanligare.../PH
Hög tomgång B230FK

Kan vara dålig jord. Jättevanligt fel s[…]

Volvo går dåligt så det gö[…]

Tysta sommardäck V90

Överlag är personliga omdömen av d&[…]

Tackar för tips! Diagnosverktyg är inf&o[…]