Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av samsimba
Fick min nya XC60 D3 R-design förra veckan med VOC. Till en början fungerade allt OK men efter 2 dagar visade VOC appen att höger fram fönster var öppet,jag kollade och fönstret är stängt. Appen säger fortfarande varje dag att fönstret är öppet. Nästa problem blir att appen skickar en notifikation att bilen inte är låst. Uppdaterar jag appen så säger den att bilen är låst. Vad göra? Några tips?
av Raymond
Några bilar/bilägare har problem med detta, sett flera hatt problem med det här på jagrullar, får hoppas Volvo är på saken.
av gruntemannen
Har samma problem. Tidigare var det strul med värmaren över VOC men det funkar nu. Har testat att öppna och stänga fönstret samt stängt det ytterligare en gång vilket ibland har hjälpt problemet. Nu har jag helt enkelt stängt av notiserna för olåst bil. Har inte ork att åka till Volvo igen varför det får vara så här tills första service.
av danli
Råkat ut för mig 2 gånger under mina 6 månader på förarsidan.
Har löst sig direkt att öppna och stänga fönstret igen.
Sedan öppnar jag fönstret varje gång jag skall in och ut ur garaget så kan inte säga det är så vanligt för mig.
av JagochminXC60
Jag har samma problem med olåst bil-varning sedan jag hämtade nya bilen förra veckan, trots att bilen var låst. (både iphone och android-appen.) Så jag stängde av den notifieringen nu, verkar ju vara något övergripande fel sett till andra kommentarer.
Det viktiga är att värmaren fungerar att starta från distans och även tidsställa, och det har fungerat bra hittills.
av moffe
Jag fick min nya v60 igår med voc... lyckas inte det stäg som man skall sitta i bilen och trycka på voc knappen.
Får det aldrig att fungera. Skall man hålla i knappen eller trycka kort eller hur skall man göra?
Det kommer alltid till slut någonslags error på android appen.
av Raymond
Få din Volvohandlare att hjälpa deg om du inte finner ut av det. Gjorde aktiveringen selv, men kommer inte ihåg hur jag gjorde det, men fulgte manualen til punkt og prikk så gikk det bra.

Ang. felmedelanden om inte stengte fönster har jag hört att det kan vara manglande fönsterinitiering som orsakar problemen.

Hvordan initiera hemma:

Kör fönstret i bottenläge mens du holder knappen inne hela vägen ned och FORTSETT och holda ned i 5-10 sek. Kör så fönstret til toppläge och FORTSETT att holda knappen upp i 5-10 sek.
Användarvisningsbild
av apersson850
Du måste ha bra mobiltäckning när du kopplar appen till bilen. Annars fungerar det inte.
Proceduren är att skapa konto i telefonen, ange PIN-kod för bilen (skapades av säljaren, förmodligen med kod som du valde) och när appen säger att du har två minuter på dig att bekräfta att du kopplar upp dig mot din egen bil, då trycker du på knappen ON CALL i bilen i en sekund.

Initiering av rutorna kräver bara att du kör hela vägen upp manuellt, släpper knappen och drar den i toppen ytterligare en sekund.
av Omek
Jag tror inte att appen felar.

Fönsterhissarna låter som att programmeringen av ändlägena har försvunnit.
Varnar den för öppen dörr så är det mest troligt problem med låsen och inte appen.

Att meddelandet försvinner efter uppdatering tror jag mest är en ren tillfällighet.
Hög tomgång B230FK

Kan vara dålig jord. Jättevanligt fel s[…]

Volvo går dåligt så det gö[…]

Tysta sommardäck V90

Överlag är personliga omdömen av d&[…]

Tackar för tips! Diagnosverktyg är inf&o[…]