Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
moffe skrev:Hmm... hitler vagnar :D
Jag måst nog säga att om man vill ha mycket bra/skön och stabil körning så har audi/bmw aldrig varit dålig.
Själv när jag hade Audin var det absolut den skönaste bilen att köra.
Men nu har jag en Golf och den är för liten vill ha en mera praktisk bil. Så det blev v60.
Tror att jag blir säkert nöjd med den... men tror inte att den är bättre än Audin (b8).
Smaken som baken 8)

Men det är nu en helt annan diskussion som inte hör hit :)

Helt riktigt, det är en annan diskution. Nu syftade jag i och för sig enbart på Mercedez, BMW och Audi har jag absolut inget emot . Men Volvo är definitivt byggda för längre människor än Audi/BMW, vilket är viktgit för mig.
En kompis förelog GLK istället för XC60 när vi skulle byta bil, men den ser ju vid en första anblick ut som den precis rullat ner från Örnnästet så vi åkte inte ens och tittade på den ordentligt.

Jag roade mig de senaste 10 minuterna med att läsa lite om mercedez säkerhetsystem, och de verkar ligga på ungefär samma nivå som Audi. Med andra ord minst 3-4 år efter Volvo.

/Martin
av Steff 99
MartinS skrev: Jag roade mig de senaste 10 minuterna med att läsa lite om mercedez säkerhetsystem, och de verkar ligga på ungefär samma nivå som Audi. Med andra ord minst 3-4 år efter Volvo.

/Martin
MB ligger nog både efter och före, för just när det gäller radarn så ger den även impuls till att bromsa bilen om jag fortsätter att byta fil när systemet vanar för att du har en bil i döda vinkeln, det gör inte BLIS den ger bara en varning via dioden vid spegeln.
Det verkar som om tyskarna har satsat på radar alla tre...och fortsatt att utveckal detta med mer avancerade lösningar som även bromsar och ger skakningar i ratten m.m. för att hindra en olycka
Hög tomgång B230FK

Kan vara dålig jord. Jättevanligt fel s[…]

Volvo går dåligt så det gö[…]

Tysta sommardäck V90

Överlag är personliga omdömen av d&[…]

Tackar för tips! Diagnosverktyg är inf&o[…]