Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
RFL skrev: Kan tänka mig att denna är som klippt och skuren för den amerikanska marknaden (med tanke på att det är bensinmotor). Tror den kan göra succe där, de är inte så priskänsliga.
Jag tror nog att de är lika priskänsliga, skillnaden är att bilar har ett mycket lägre pris i USA exv. en XC60 3,2l kostar från 230.000 SEK eller ca 33.000 dollar
därför kommer inte en XC60 Hybrid ha samma prisnivå som i Sverige.
av RFL
Steff 99 skrev:Jag tror nog att de är lika priskänsliga, skillnaden är att bilar har ett mycket lägre pris i USA exv. en XC60 3,2l kostar från 230.000 SEK eller ca 33.000 dollar
därför kommer inte en XC60 Hybrid ha samma prisnivå som i Sverige.
Helt med på det, tänker mer på den relativa prisskillnaden. XC60 hybriden kommer att bli en direkt konkurrent till Lexus, BMW osv som erbjuder hybridlösningar på deras SUV:ar (Mercedes och BMW har mest halvmesyrer, men Lexus har ju en liknande lösning dock ej Plug-In)
Användarvisningsbild
av StringerBell
Jag förstår inte varför plug-in varit med från början i elbilarna. Det är ju klockrent att börja resan med proppfulla batterier snarare än att ladda dem med energin som alstras under resan.
Användarvisningsbild
av meko
Sjysst bil med hejdlösa prestanda :shock: Priset är kanske inte så mycket i överkant trots allt...

Men kolla blåröksmolnet a la SAAB V4 typ 34 sek in i reklamfilmen!! :D 2-taktare alltså :wink:

Användarvisningsbild
av Perra83
meko skrev:Sjysst bil med hejdlösa prestanda :shock: Priset är kanske inte så mycket i överkant trots allt...

Men kolla blåröksmolnet a la SAAB V4 typ 34 sek in i reklamfilmen!! :D 2-taktare alltså :wink:

Blårök? Skojar du? Putsa glasögonen!
av Willis
meko skrev:Sjysst bil med hejdlösa prestanda :shock: Priset är kanske inte så mycket i överkant trots allt...

Sorry meko, ser inte heller någon blårök :)
Det du ser är soleffekten som går över bilen som skapar någon blå liten reflektion eller hur man ska beskriva.
Anslutningar motorblock B21

Ja. Mellan dina 2 och 4 i bild sitter värmepa[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

För att förhindra övervarvning av m[…]

Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&[…]

Vi som beställt EX90

Jag fick beskedet via telefon och jag har inte f&a[…]