Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LOTEZ
Hoppar bilen - den va inte alls så utrustad som jag fick sken av från säjaren
(bilen är ff ute hos kund men bor granne med mina svär-päron. Den är i grymt fäscht skick mne inte så specad som jag trodde)

Volvo XC60 D5 AWD Summum
Klimatanläggning ECC, Insynsskydd i lastutrymme, DSTC- Antisladdsystem, Recirk. i värme/
vent.sys, Belysta make-up speglar, Luftkvalitetssystem IAQS, Reservhjul Tempaspare,
Tredelat baksäte 40/20/40, Regnsensor för vindrutan, Krockkudde förarsida, Sidokrockkuddar
fram, Skyddsnät i nylon, Låsbart fack i last-golv, Fjärrstyrt centrallås, Läderklädd ratt, Eluttag
bak/fram/bagage, Läderklädd vxlspaks knopp, Mugghåll mittkonsol fram, Isofixfästen ytterpl.
bak, Elektr kontr AWD-system, IDIS.Info.System, Parkeringshjälp bak, Rattknappar för
ljudanl., RSC RollStabilityControl, Ljudanl. Performance 1 CD, Tonade rutor, 25 procent, ABLAktiva
Xenonljus, Instrument m watch dials, Miljöklass 2005 PM, Elman. Parkeringsbroms,
(utgår vid val B-kudde), Vattenavvisande glas, på sidorutor fram, Hill Descent Control, City
Safe System, Aluminiumfälg Mantus 18, AUX-ingång i mittkonsol, Panel, Brushed Aluminium,
Rails i Bright Aluminium, Blanklist under sidorutor, med tiltfunktion vid back, Tidur för
tillsatsvärmare, BLIS: Kamera f död vinkel, Mörkt tonade rutor 5 st, Konstantfarthållare,
Elektronisk startspärr, ABS-bromsar, Elhissar fram och bak, Yttertemperaturmätare,
Färddator, Barnsäkerhetslås, Elinfällbara backspeglar, Första förbandskudde, Innerbacksp
aut avbländn, Elman förarstol m minne, Krockkudde passagerarsida, Låsbara hjulbultar,
Bältesförstr. 5 platser, Elman/eluppv backspeglar, Framstolar m WHIPS-system, Justerbar
ratt, Krockgardin IC i takpanel, Ledbelysning, Larm - Volvo Guard, Tillsatsvärmare, Spoilerljus
dimljus fram, Eluppvärmt baksäte
Volvo XC60 D5 AWD Summum
Motor Diesel 5cyl 185hk/136kW D5244T4
Växellåda Manuell 6-växlad M66 AWD Haldex
Kaross Täckt
Användarvisningsbild
av MartinS
perhall skrev:424100 med alla grejer utom BLIS o vinterdäck
385000 efter rabatt
10-12 000 för nya pirathjul 17"
BLIS kanske man ändå inte köper till
Så knappt 400
Och köper man en Kia istället för volvo så blir det ännu billigare :) Man får väl jämföra äpplen med äpplen? Det blir ju knepigt om man jämför med piratfälgar och utan BLIS. Jaja, det spelar ingen roll nu.

/Martin
av Steff 99
385000 efter rabatt
Så knappt 400
Min kostade nära 550´ brutto o då har jag bara det jag tycker är ett måste, så det går att plocka på än mer.
Så för under 400´lär den vara ganska så magert utrustad :shock:
av mojja
Räknar du med allt då så som vinterdäck polestar och andra tillbehör som ej monteras i fabrik?

Min kostade 487 brutto men då har nokian hakka 7 vinterdäck på orginalfälg,sommar däck och fälgar 20" för 45 brutto + dragkrok, stänkskydd och bsr optimering tillkommit utöver bruttopriset på bilen tillkommit.

Så i runda slängar har min hamnat på ca 578 brutto vilket är ganska långt ifrån vad den kostat mig netto genom rabbater och diverse kontakter:)
av Steff 99
Ja då, allt är med som fanns i kontraktet, även orginalfälgar till vinterdäck.
då är det Bruttopris enligt prislista, att man får rabatt är en annan sak eftersom rabatten varierar.
av mojja
Jag ville ha så lite som möjligt i kontraktet pga förmånsvärdet som redan nu är skyhögt:(
av perhall
MartinS skrev:
385000 efter rabatt
Så knappt 400
Och köper man en Kia istället för volvo så blir det ännu billigare :) Man får väl jämföra äpplen med äpplen? Det blir ju knepigt om man jämför med piratfälgar och utan BLIS. Jaja, det spelar ingen roll nu.

/Martin
Jag vet inte om jag tycker att man ska lägga på alla grejer som en beg bil har jämfört med en ny. MÅnga av grejerna köper man ju inte om man beställer en ny, men kanske något annat istället. För 12 får man förmodligen nya v-däck på piratfälg. Det är väl itne direkt sämre än såna som gått 3 säsonger.../PH
av perhall
Steff 99 skrev:
385000 efter rabatt
Så knappt 400
Min kostade nära 550´ brutto o då har jag bara det jag tycker är ett måste, så det går att plocka på än mer.
Så för under 400´lär den vara ganska så magert utrustad :shock:
Bilen ifråga var också väldigt lågt specad. Bara Summum o blis, ingen aut, met, GPS, panoramatak, PDC fram t ex... därför tycker jag nästan 300 för en 3-åring är för dyrt/PH
av Qualia
Inte många D5 som har manuell låda ute..
Men jag personligen saknar dock inte manuell efter ha kört automat..och kommer inte att återvända till manuell..
Sensor innertemperatur Volvo s60 -05

Ska man vara korrekt så är inte det d&a[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

En Volvo laddhybrid är konstruerad för a[…]

Anslutningar motorblock B21

Ja. Mellan dina 2 och 4 i bild sitter värmepa[…]

Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&[…]