- tor 22 dec 2011, 19:24
Synd jag inte visste det innan att du ville ha ett för jag hade kunnat byta mitt reservhjul mot din däcklagningssats. Försent nu dock! 

Moderator: Moderatorer
XC90_Executive skrev:Synd jag inte visste det innan att du ville ha ett för jag hade kunnat byta mitt reservhjul mot din däcklagningssats. Försent nu dock!Typiskt.....
MartinS skrev:Snarare levereras väldigt få med reservhjul från fabrik enligt volvo själva.Min har i alla fall reservhjul och jag har (haft) uppfattningen att alla Volvo-bilar som har plats för reservhjul även är utrustade med sådana (nödreserv).
mikebike skrev:Det är en annan skuminsats för bilar utan hjul. Där i ligger domkraft, kompressor, lagningsmedlel etc.MartinS skrev:Snarare levereras väldigt få med reservhjul från fabrik enligt volvo själva.Min har i alla fall reservhjul och jag har (haft) uppfattningen att alla Volvo-bilar som har plats för reservhjul även är utrustade med sådana (nödreserv).
Hur är din domkraft och verktyg fixerade?
I min bil låg de i en skumplastinsats i reservhjulet. Nu har jag en Pioneer subwoofer i reservhjulet och verktygen i en påse ungefär där din subwoofer sitter.
OT. Jag provkörde en Panamera i höstas och råkade ut för att vänster framhjul lossnade under färd. Bilen saknade reservhjul och domkraft, och det fanns inte heller något verktyg till hjulbultarna!
Angående produktionen så har de en au[…]