- tor 22 dec 2011, 19:24
Synd jag inte visste det innan att du ville ha ett för jag hade kunnat byta mitt reservhjul mot din däcklagningssats. Försent nu dock! 

Moderator: Moderatorer
XC90_Executive skrev:Synd jag inte visste det innan att du ville ha ett för jag hade kunnat byta mitt reservhjul mot din däcklagningssats. Försent nu dock!Typiskt.....
MartinS skrev:Snarare levereras väldigt få med reservhjul från fabrik enligt volvo själva.Min har i alla fall reservhjul och jag har (haft) uppfattningen att alla Volvo-bilar som har plats för reservhjul även är utrustade med sådana (nödreserv).
mikebike skrev:Det är en annan skuminsats för bilar utan hjul. Där i ligger domkraft, kompressor, lagningsmedlel etc.MartinS skrev:Snarare levereras väldigt få med reservhjul från fabrik enligt volvo själva.Min har i alla fall reservhjul och jag har (haft) uppfattningen att alla Volvo-bilar som har plats för reservhjul även är utrustade med sådana (nödreserv).
Hur är din domkraft och verktyg fixerade?
I min bil låg de i en skumplastinsats i reservhjulet. Nu har jag en Pioneer subwoofer i reservhjulet och verktygen i en påse ungefär där din subwoofer sitter.
OT. Jag provkörde en Panamera i höstas och råkade ut för att vänster framhjul lossnade under färd. Bilen saknade reservhjul och domkraft, och det fanns inte heller något verktyg till hjulbultarna!