Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
XC90_Executive skrev:Synd jag inte visste det innan att du ville ha ett för jag hade kunnat byta mitt reservhjul mot din däcklagningssats. Försent nu dock! :wink:
Typiskt.....

/Martin
av mikebike
MartinS skrev:Snarare levereras väldigt få med reservhjul från fabrik enligt volvo själva.
Min har i alla fall reservhjul och jag har (haft) uppfattningen att alla Volvo-bilar som har plats för reservhjul även är utrustade med sådana (nödreserv).
Hur är din domkraft och verktyg fixerade?
I min bil låg de i en skumplastinsats i reservhjulet. Nu har jag en Pioneer subwoofer i reservhjulet och verktygen i en påse ungefär där din subwoofer sitter.

OT. Jag provkörde en Panamera i höstas och råkade ut för att vänster framhjul lossnade under färd. Bilen saknade reservhjul och domkraft, och det fanns inte heller något verktyg till hjulbultarna!
Användarvisningsbild
av MartinS
mikebike skrev:
MartinS skrev:Snarare levereras väldigt få med reservhjul från fabrik enligt volvo själva.
Min har i alla fall reservhjul och jag har (haft) uppfattningen att alla Volvo-bilar som har plats för reservhjul även är utrustade med sådana (nödreserv).
Hur är din domkraft och verktyg fixerade?
I min bil låg de i en skumplastinsats i reservhjulet. Nu har jag en Pioneer subwoofer i reservhjulet och verktygen i en påse ungefär där din subwoofer sitter.

OT. Jag provkörde en Panamera i höstas och råkade ut för att vänster framhjul lossnade under färd. Bilen saknade reservhjul och domkraft, och det fanns inte heller något verktyg till hjulbultarna!
Det är en annan skuminsats för bilar utan hjul. Där i ligger domkraft, kompressor, lagningsmedlel etc.
Volvos kundtjänst påstod att få XC60 levereras med nödhjul, det samma sa dom på Jönköpings bildemo när jag pratade med dom.

/Martin
Sensor innertemperatur Volvo s60 -05

Ska man vara korrekt så är inte det d&a[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

En Volvo laddhybrid är konstruerad för a[…]

Anslutningar motorblock B21

Ja. Mellan dina 2 och 4 i bild sitter värmepa[…]

Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&[…]