Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Raymond
#599150
Funderar på att setta xenon i fjärrljusen på V60`n, har läst her att det skal gå bra mtp. canbus odyl. Men er det mycket fordröyning när man slår på fjärr til det lyser for fullt? For 3-4 år sedan hade jag xenon i fjärr, och jag tyckte det var irriterande trögt innan det var full styrka. Men det har kansje blitt bättre på nyare satser? Och hur många watt skal man ha? Någon som har konkreta satser att anbefala?
av ksjoberg
#599329
Det är i allmänhet en dålig idé att ha Xenon i fjärrljus, om man behöver blända av då och då. Xenonlamporna lär ha den egenskapen att de slits väldigt mycket när de "hot-startas", dvs tänds när lampkroppen är varm. Det är därför som de flesta bilar med Xenonvarselljus antingen har "kulisser" som täcker en del av ljusbilden och som mekaniskt flyttas undan när fjärrljuset aktiveras, eller har fjärrljus med halogenlampor.

Det behövs inga hålborrade skivor […]

Värmesköld över turbon

Att det med säkerhet skulle resultera i n&ari[…]

Kass generator? V70-2012

Kommer du åt att mäta direkt på g[…]

V60 2011 byte av kondensor

Hål i kondensorn efter påhälsning[…]