Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jpu
Hej

vilken information får man i displayen på sensus när man streamer ex. vis spotify? Får man upp albumbilder eller är det i varje fall låtinfo och titel? Detta avser en Iphone 4 med iOS5. Förutsätter även att sensus och bluetooth är den senaste verisionen!

Tjing!
Jag har ingen sån, men rent allmänt så varierar det beroende på telefonen. Bilen har stöd för att visa låttitel (inga bilder såvitt jag vet), men om inte telefonen stödjer en viss Bluetoothprofil (som jag glömt namnet på), då ser man bara det allmänna meddelandet Streaming...
Men får du upp låttitel även med spotify på en iPhone? Jag har hört att det inte funkar med spotify.

Men för att även försöka svara på frågan. Ja bilen stödjer låt titel och artist A2DP v1.3 profil tror jag det är men däremot så måste även telefonen stödja detta och när det gäller smartphones så måste även appen stödja att skicka denna informationen vidare, ja det är inte helt lätt det där men att spela musik via BT är kanon tycker jag och jag är mycket nöjd med den funktionen.

MVH
/Fredrik
Användarvisningsbild
av bjornw
Med senaste version av spotify så får man upp titel och artist vid streaming över BT på iOS 5. Har inte uppdaterat sensus så den är från feb 2011.
Användarvisningsbild
av ulf_gbg
Med iOS5 och senaste uppdateringen av Spotify för iPhone får man upp artist, album och låttitel på skärmen. Inget under av artisteri, men infon visas rent och tydligt.
Det som krävs av telefonen är att den stödjer blåtandsprofilen AVRCP 1.3 (kom i iOS5) samt att applikationen lägger ut metadata på blåtandslänken (kom in i Spotify först med senaste uppdateringen).
av Mossi
Jag har os5 på min iphone, ser låt artist när jag streamar Spotify på Sensus, fungerar hur bra som helst. :)
Bilen är en V60 uttagen september 2012.

Hur löste sig det här problemet?

IMG_2421.jpeg

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]