Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tallberg
Hej, brukar ni stänga av infällningen av speglarna vid låsning på vintern? Pallar gångjärnet/motorn för snö å is? jag tänkte fråga innan det vita kommer..
Mvh Johan
Användarvisningsbild
av Gurra82
Jag stänger inte av, jo bara om jag ser att det är VÄLDIGT mycket snö och is runt speglarna. men det fungerar väldigt bra trots is och snö
Jag har då den funktionen avstängd under vintern. Blir så mycket is och snö runt dom så det känns inte bra att köra dom. Man kan ju fälla in dom med knapparna när man vill och ser att det är isfritt runt dom.

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Har nu avaktiverat funktionen, lät som att det gick lite trögt för speglarna att fällas in nu med allt sand och is

/Kalle
av Caligul
Man kan ju tycka att Volvo av alla märken borde tänkt på det och automatiskt stängt av dem vid typ låga temperaturer och höga motstånd (dvs is). Om en Peugeot däremot skulle ha säkringen för motorstyrsystemet på samma el-slinga som backspeglarna skulle jag inte bli ett dugg förvånad. :lol:

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]

99% att det är batteriet.