Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tallberg
#593390
Hej, brukar ni stänga av infällningen av speglarna vid låsning på vintern? Pallar gångjärnet/motorn för snö å is? jag tänkte fråga innan det vita kommer..
Mvh Johan
Användarvisningsbild
av Gurra82
#593441
Jag stänger inte av, jo bara om jag ser att det är VÄLDIGT mycket snö och is runt speglarna. men det fungerar väldigt bra trots is och snö
#593449
Jag har då den funktionen avstängd under vintern. Blir så mycket is och snö runt dom så det känns inte bra att köra dom. Man kan ju fälla in dom med knapparna när man vill och ser att det är isfritt runt dom.

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#593849
Har nu avaktiverat funktionen, lät som att det gick lite trögt för speglarna att fällas in nu med allt sand och is

/Kalle
av Caligul
#594001
Man kan ju tycka att Volvo av alla märken borde tänkt på det och automatiskt stängt av dem vid typ låga temperaturer och höga motstånd (dvs is). Om en Peugeot däremot skulle ha säkringen för motorstyrsystemet på samma el-slinga som backspeglarna skulle jag inte bli ett dugg förvånad. :lol:
V60 2011 byte av kondensor

Hål i kondensorn efter påhälsning[…]

Innerbackspegel lös

Hm, känns ju spontant väldigt krån[…]

C70 -07, innertaket släpper

Har inte koll på c70 men de bilar jag har se[…]

Har ägnat en stund åt felsökning[…]