Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#584600
Jag har vinterdäck som klarar 270+ (gäller inte XC60in) så jag hade gärna blivit av med toppfartspärren :wink:
Användarvisningsbild
av apersson850
#584832
Ja, svenskregistrerade bilar får köra i Tyskland, men till skillnad från här så blir det ett jädra liv om de får syn på att du inte har däck som passar till bilens toppfart. Här brukar ingen bry sig om det, så länge det finns mönster.
Användarvisningsbild
av StringerBell
#584843
crumpets skrev:
S80V8AWD skrev: Precis vilka tankar som cirkulerade i mitt huvud innan. Jag läste någonstans att om man Polestar-optimerar så får man också ett nytt registreringsbevis där den nya (optimerade) effekten är skriven. Men som du säger, då måste väl all annan trimning som tar ut mer effekt, inte bara göra Volvos garanti ogiltig utan också vara rent ut sagt olaglig?

Jupp. Så är det.
Det är nog rätt få som känner till detta. Men vem kan misstänka något när trim/tuningfirmorna marknadsför sina tjänster helt öppet?
Kass generator? V70-2012

Kommer du åt att mäta direkt på g[…]

V60 2011 byte av kondensor

Hål i kondensorn efter påhälsning[…]

Innerbackspegel lös

Hm, känns ju spontant väldigt krån[…]

C70 -07, innertaket släpper

Har inte koll på c70 men de bilar jag har se[…]